בדיקת המכון לרפואה משפטית העלתה כי גדלים הסיכויים שהשערה שאותרה בזירת הרצח של תאיר ראדה שייכת לאדיר חבני. הבדיקה העלתה כי אין התאמה בין שלוש דגימות DNA שנמצאו במעבדות חטיבת זיהוי פלילי במשטרה לבין הפרופיל המיטוכונדריאלי המלא של חבני ושל השערה שנמצאה בזירת הרצח של הנערה.

ממצאים חדשים מחזקים את הקשר של א"ח לזירת רצח תאיר ראדה
הסכין, הבגדים ושינויי הגרסאות: כל הסתירות בעדות אדיר חבני

ריצוף חלקי של DNA שנעשה במחלקת זיהוי פלילי במשטרה העלה שיש התאמה חלקית בין אותן שלוש דגימות לבין השערה שנמצאה בזירת הרצח. כעת, לאחר שנעשה הריצוף המלא של אותן דגימות על ידי ד"ר נורית בובליל, מנהלת המעבדות במכון לרפואה משפטית, עולה כי אינן תואמות לפרופיל השערה מזירת הרצח או לפרויל הדנ"א של חבני. משמעות הבדיקה היא שסטטיסטית עלתה נדירות רצף ה-DNA של השערה שנמצאה בזירה, ובהתאם גדלה ההתאמה שלה לפרופיל הגנטי של חבני.

סוגיית הנדירות של אותו DNA היא מכרעת, והיא צפויה להעלות במשפטו החוזר של רומן זדורוב, אף שכבר נשמעו הסיכומים של הצדדים. הבדיקה של המכון מגיעה לקראת שלב ההכרעה במשפטו החוזר של זדורוב המתנהל בפני הרכב השופטים אשר קולה, דני צרפתי ותמר נסים-שי.

תאיר ראדה (צילום: פרטי)
תאיר ראדה (צילום: פרטי)

העדויות נשמעו בפני בית המשפט במשך כשבעה חודשים וחצי בעשרות ימי דיונים, שניים או שלושה דיונים מדי שבוע, שנפרשו על פני מאות שעות. בהחלטתו על קיום משפט חוזר, המליץ חנן מלצר, אז שופט בית המשפט העליון, כי הצדדים ישקלו להתרכז בארבע סוגיות מרכזיות: המצאותן של עקבות זרות בזירת הרצח, נזילת הדם על גבי עקבת הנעל שעל מכסה האסלה, כתם הדם של המנוחה שנתגלה בתא השלישי וראיית הדנ"א המיטוכונדריאלי.

אלא שהמשפט השתרע לרוחב יריעה גדולה בהרבה, למרות שהשופטים הפצירו בצדדים להתכנס לנושאים המרכזיים עליהם הצביע מלצר. גם הסיכומים שהגישו הצדדים בכתב נמתחים על פני יריעה רחבה של נושאים, מאות עמודים מכל צד, אולם לבסוף מתמקדים בכמה נקודות מרכזיות.