ניצב משנה בדימוס אפרים (קרמשניט) ארליך, לשעבר ראש מחלקת מוסר ימ"ר תל אביב, שוחח הבוקר (שישי) עם גיא פלג בתכניתו ב-103FM על אירוע החיסול של ראש ארגון הפשע בני שלמה והזהיר כי "בתור ציבור, אנחנו חייבים להיות מאוד מודאגים מהטרור שמתחולל ברחובותינו, לא פחות מהטרור הפלסטיני".

חיסול בני שלמה: הוארך מעצר ארבעת החשודים, שלושה מהם חשודים ברצח
ראש ארגון הפשע בני שלמה הובא למנוחות; במשטרה טרודים בסוגיית היורש

עוד אמר בפתח הריאיון כי "אנשים מופקרים פה, ובמהלך השנים נרצחו חפים מפשע. מקרה קלאסי שנרצחה מישהי מתחת לאפם של הבלשים, היה המקרה של מרגריטה, המשטרה הייתה במעקב. פעם היה את מפקד ימ"ר תל אביב, פרנק, שהחליט -  'אחנו עוקבים אחרי רוזנשטיין על מנת להציף מתנקשים פונטציאליים'. עקבו אחרי רוזנשטיין וכתוצאה מכך סוכלו ארבעה מקרים של ניסיונות חיסול. מה קרה במשטרה? בתוך המשטרה של פרנק נוצרה אופוזיציה, 'אנחנו עכשיו נהיה שומרי ראש'?", הסביר את הפילוג.

ארליך המשיך ואמר באותו נושא ש"פרנק הלך מהנסיבות שהוא הלך, בא מפקד אחר, נגמרו המעקבים ואחרי כמה זמן הפיצוץ הקטלני, הרצח של שלושת האזרחים החפים מפשע. צריך באמת שיהיה מפקד נחוש שיחליט 'יש ידיעה - עובדים'. זה הסיפור. פה במקרה של בני שלמה, אפילו חמתך לדעתי יודעת שהוא מועמד לחיסול. מה שקורה זה שהרבה עברייניים ישראליים, זה ידוע היום שהעבריינים הערבים יש להם תעוזה והיהודים משתמשים בהם על מנת לבצע פעולה. גם בסיפור של בני שלמה, אני לא רוצה להגיד לך איזה עבודה עשו, אבל מי בא לבצע חיסול עם רכב? בעומס תנועה כמו שיש היום?"

לנושא כתב האישום במקרה, ציין הניצב בדימוס כי התאספו ראיות פורנזיות בעקבות התערבות של שוטר בזירה, אך המרחק בין כך לבין הגשת כתב אישום הוא גדול: "היה שם שוטר אמיץ שהתערב, רדף אחריהם, ניטרל, כתוצאה מהפעילות של הניטרול זה גרם להם לעשות טעויות שבעקבות הטעויות תאספנה ראיות פורנזיות, אבל מפה עד כתב אישום המרחק הוא גדול. המצב הוא סוג של מצב חירום, הביטחון הולך ופוחת אם קיים בכלל", טען. "המשטרה צריכה לחשוב, לממש את סעיף 3 מניעת עבירות וגילויים, תפיסת עבריניים, הצפת השטח בשוטרים איכותיים ומקצועיים, ודבר נוסך שמהשטרה חירבשה לעצמה, זה סמכויות שהיו פעם. לשנות, לתקן את החוק. היום במצב הנוכחי, שיאפשרו לשוטרים לבצע חיפוש על בסיס חשד סביר כי גם זה לא מספיק. אם למחוקקים אכפת ממשהו חוץ מהכסא שלהם, שיקום מישהו ויעשה תיקון לחוק, ושהמשטרה לא תקלקל את מה שיתנו לה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM