הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

בית משפט השלום באשדוד שחרר למעצר בית נהג שנתפס נוהג תחת השפעת סמים, זאת למרות שהמשטרה ביקשה את הארכת מעצרו ב-11 ימים, שלטענותיה, זהו המקרה השלישי בו נהג תחת השפעת סמים, ולאחר 2 הרשעות בגין עבירה זו כל זאת בנוסף לעבירה נלוות.

בית המשפט קיבל את טיעוני הסנגור עו"ד חיים אומסי, כי החשוד מעולם לא הורשע בנהיגה בזמן פסילה וכי הוא לא צריך להישאר במעצר בהמתנה לחוות הדעת משטרתית.

המדובר בתושב הדרום, כבן 39, שנתפס נוהג ברכבו ומבדיקת שתן עלה כי הוא נוהג תחת השפעת סמים. לאחר יממה במעצר, הוא הובא להארכת מעצר בבית המשפט באשדוד, שם המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו בשל מסוכנות זאת לאחר שנציג המשטרה ציין כי מסוכנותו נובעת מעברו התעבורתי ובעברו הלא רחוק עבר עבירות זהות אשר בגינם הורשע - בתחום הנהיגה תחת השפעת סמים.

עורך הדין חיים אומסי (צילום: יח''צ)
עורך הדין חיים אומסי (צילום: יח''צ)

הסנגור, עו"ד חיים אומסי, ביקש מבית המשפט לשחרר את מרשו למעצר בית, זאת לאחר שטען כי, חוות דעת ראשונית איננה לכשעצמה מייצרת עילה למעצר ולבטח לא לתקופה כה ארוכה, עוד טען עו''ד אומסי כי חשוד לא אמור לשהות במעצר לצורך בדיקה טכנית שיכולה להתבצע אף בהיותו מפוקח בתנאים, והוסיף כי מרשו הפקיד את רישיונו ועל כן, אינו אמור לנהוג כלל ,כל שכן, כאשר יימצא תחת פיקוח הולם שיכול לערוב לו ולהתחייב לכך.

בית המשפט קיבל את דברי עו"ד אומסי וציין כי למרות שקיים חשד סביר שאף התחזק מאז המעצר, הגם שעולה מהחשוד מסוכנות בשים לב לכך שזהו מקרה שלישי בו הוא נחשד ביחס לעבירה שבגינה יש לו שתי הרשעות קודמות מהשנתיים האחרונות, ובהתייחס לכך, שלא הורשע בעבירות שהן מן החמורות, כדוגמת נהיגה בזמן פסילה, החליט לשחרר אותו למעצר בית.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).