כתב אישום הוגש היום (שני) נגד הנערים אפרים גוזלן, צבי קטן ושני נאשמים קטינים שהיו עם אהוביה סנדק ז"ל ברכב בעת תאונת הדרכים בה מצא את מותו, בתום מרדף משטרתי שהתנהל אחרי המכונית שבה נסע בחודש דצמבר בשנת 2020. הם מואשמים בביצוע עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ונהיגה ללא רישיון.

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים נסעו הנאשמים באזור היישוב כוכב השחר יחד עם אהוביה סנדק ז"ל, ברכב שהיה נהוג על ידי אחד הנוסעים שאינו בעל רישיון נהיגה, בידיעתו של אחד הנאשמים שהוא בעל הרכב. בשלב מסוים הם עצרו בצד הכביש אחרי אחד מעיקולי הדרך, עלו על גבעה בצד הדרך והמתינו שיעבור רכב שניתן יהיה להבחין כי נוסעיו הם ממוצא ערבי, על מנת ליידות לעברו אבנים.

כאשר הנאשמים הבחינו ברכב שנוסעיו ערבים, הם נעמדו מאחורי רכבם והשליכו את האבנים לעברו ממרחק של מטרים ספורים, באופן שסיכן את בטיחותם של נוסעי הרכב ובמטרה לפגוע בהם, וזאת ממניע אידיאולוגי-גזעני, כך לפי כתב האישום. שתיים מהאבנים פגעו ברכב, ומיד לאחר מכן, נכנסו הנאשמים לרכבם ונמלטו מהמקום.

עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו, המייצגים את הנערים, מסרו: "כתב האישום הזה יהפוך לכתב אישום כנגד המשטרה, מח"ש והפרקליטות שטייחו הרג נער צעיר. לצערנו קולו של אהוביה ודמיו הזועקים מן האדמה לא הועילו. אנו סבורים שטענותינו כבדות המשקל לא התקבלו רק בשל הצורך הציבורי להכריע בין השוטרים אשר גרמו למותו של אהוביה לבין החשודים. בפינו טענות רבות נוספות אשר אנו תקווה כי ברגע שישמעו בבהמ"ש יכריעו לטובת החשודים ויביאו להכרעה צודקת ונכונה בעניינם", אמרו עורכי הדין.

כזכור, מותו של סנדק הוביל למחאות נרחבות של תושבי יהודה ושומרון נגד כוחות המשטרה, ומשפחתו אף ביקשה להעמיד לדין את השוטרים שהיו מעורבים לטענתם במותו של אהוביה.