מומחה לרפואה פנימית, אחד החוקרים הבולטים בתחום הסרטן, הצליח לאחרונה לנצח את המדינה בקרב על גובה הגמלאות שהוא מקבל. המומחה, שפרש בשנת 2015 לגמלאות, עבד 17 וחצי שנים בשירותי בריאות כללית ועוד כ־20 וחצי שנים בשירות המדינה בבית החולים שיבא. בעת שעבד בכללית הוא בוטח בקרן הפנסיה הוותיקה (קג"מ), וכאשר עברלשירות המדינה הייתה לו פנסיה תקציבית.

לטענתו, הוא היה זכאי לזכויות פנסיה של כ־35% משירותי בריאות כללית ולכ־41% מהמדינה. כיוון שהצבירה הכוללת במקרה שלו הגיעה ל-76% (35% בתוספת 41% ), קרן הפנסיה הוותיקה הודיעה לו, באופן חד־ צדדי, שהיא מצמצמת את חלקה בכ־6% , כדי להגיע לתקרה של 70% פנסיה לכל היותר.

לאחר קבלת ייעוץ פנסיוני, החליט המומחה לצאת למאבק משפטי, ובאמצעות עורכי הדין גדעון רובין, ליאת סעדון־לוי וורד ארד דוד ממשרד רובין שמואלביץ, הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שבה טען כי קרן הפנסיה הוותיקה לא הייתה רשאית לקצץ לו בזכויות הפנסיה, כיוון שבהתאם להסכם רציפות הזכויות משנת 1973 , אפשר לצמצם את שיעור הפנסיה רק כשמגיעים ל־70% מהמשכורת הקובעת הגבוהה מבין השתיים, וזה לא חל במקרה שלו.

בית הדין לעבודה קיבל את טענותיו וחייב את המדינה ואת קרן הפנסיה לעדכן את הקצבה המשולמת, והתובע זכאי לתוספת של 6% לקצבתו מדי חודש.