בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) בחמישה ימים את מעצרם של ארבעת החשודים, בהם שלושה קטינים ובגיר בן 18, במעורבות בתקיפה ודקירה של התלמיד בן ה-16 בבית הספר ברחובות. בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה וכאמור האריך את המעצר לצורכי חקירה.

בן 16 במצב קשה לאחר שנדקר בתיכון ברחובות: "הותקף ע"י רעולי פנים"
הנער שנדקר בתיכון ברחובות מורדם ומונשם, מצבו מוסיף להיות קשה

גורם במשטרה אמר כי "מדובר בחקירה רגישה. הקורבן עדיין במצב קשה כך שלא ניתן לגבות ממנו עדות. חשוב שהחקירה תתנהל כשהחשודים מאחורי סורג ובריח, תוך נטרול אפשרות לשיבוש חקירה. יש כאן הרבה אלמנטים שחייבים לבחון אותם, ובסופו של דבר את המהות שהיא האירוע החמור בעטיו הותקף ונדקר קטין בתוך שטח בית הספר".

כזכור, אתמול נפצע התלמיד באורח קשה לאחר שנדקר בבית ספר תיכון ברחובות. צוות מד"א שהגיע למקום, פינה אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "קפלן בעיר", כשהוא סובל מפציעה חודרת.

מבירור הפרטים עולה כי במשטרת רחובות ידעו על הסכסוך הקיים בין הקורבן לתוקפיו, ולא בכדי הם העבירו את המידע אודות זהות החשודים ואף סייעו למעצרם, זמן קצר לאחר האירוע. מסתבר כי במערכת החינוך ברחובות ובמשרד החינוך פעלו על מנת להוציא חלק מהמעורבים מהמוסד החינוכי שבו הם לומדים וכן במקביל פעלו גם להוצאת הקורבן מהמוסד שאליו השתייך. עוד עולה כי המידע אודות הסכסוך בין הצדדים הובא לידיעת גורמים במשטרה, אולם לא היה בכך כדי למנוע את האירוע החמור.

כבר בראשית החקירה עלה כי באגף הרווחה בעיריית רחובות, וכן במערכת החינוך, חשו במצוקה שבה שרוי הקורבן והם אף הנחו את הוריו לפנות למשטרה על מנת לסכל אירוע של פגיעה. "לרשות לא הייתה אפשרות להתלונן בשמו במקרה האמור" נמסר למעריב. 

כאמור, על פי החשד, ומעדויות שנגבו במקום עולה חשד לפיו התוקפים קפצו מעל גדר בית הספר באזור צדדי, מאחר והם ידעו שבחזית הבניין ניצב מאבטח. החשודים נכנסו לתוך המתחם, שם תקפו את הקורבן באכזריות ודקרו אותו מספר פעמים בפלג גופו העליון ולאחר מכן נמלטו מהמקום כשהם מותרים מאות תלמידים בהלם ובבהלה.

מעדויות התלמידים, עולה החשד כי הקורבן ניסה להימלט על נפשו בעת שהתוקפים רצו לעברו, ונכנס לחדר המנהל על מנת למצוא מחסה. למרות שנעל את הדלת, התוקפים היו נחושים בדעתם, פרצו את דלת חדר המנהל ודקרו אותו כאשר מבחוץ שהו תלמידים שנכנסו לחרדה. "שמענו צרחות ובכי, הוא פשוט בכה מכאב", סיפרו התלמידים. האירוע התרחש למול עיניה של מזכירה שנותרה מבועתת במקומה.

עוד סיפרו התלמידים כי הנער ככל הנראה הסתכסך עם אחד המעורבים, אך ציינו כי לא יודעים אם מדובר ברקע כספי או קיום קשר אישי עם אחות של אחד המעורבים. בתום חקירה מהירה ואינטנסיבית הצליחו החוקרים לשים את ידיהם על ארבע צעירים - שלושה קטינים ובגיר, ולעכב אותם לחקירה בחשד למעורבות במעשה. היום, כאמור, הוארך מעצרם.