משפט נתניהו נמשך: בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדשה היום (שלישי) עדותה של החוקרת מרשות ניירות ערך פולינה גובזמן־קריב, שלקחה חלק בצוות שחקר את פרשת תיק 4000.

במהלך הדיון אתמול הוקרן סרטון מחדר החקירות שבו נראה כיצד החוקרת "צורחת" על שאול אלוביץ׳. בהמשך הוקרן סרטון נוסף, שבו קנר הטיח באלוביץ': "אני אסדר לך עבודה כמאבטח בסופר, רוצה?". עו"ד ז'ק חן המייצג את אלוביץ' תהה: ״האם זה במסגרת הגבולות הלגיטימיים של חקירה? אפילו קנר אומר לך להירגע״. קריב: ״כן, בעיניי זו שיטה לגיטימית. גם קנר וגם אני פועלים באופן חוקי ובסמכות".

עוד אמרה קריב על המצב בחדר החקירות: "ככל שממשיכים שניהם לשקר בחקירה, והוא ממשיך [...] ככה המצב החקירתי [...] יכול להיות יותר טוב להם אם יספרו את האמת [...] יש דרכים להקל, לא ברמה הגדולה, אבל אני כן משקרת בחדר החקירה ואומרת מה שהנחקר רוצה לשמוע, על מנת להגיע לחקר האמת".

ההגנה טוענת כי הדברים הוצאו לכאורה מאלוביץ' באופן לא חוקי. מנגד אמרה החוקרת כי "המצב בחקירה היה לא פשוט, כי חקירה זה מצב לא פשוט. בדקנו לשלומו כל הזמן. הוא היה קוהרנטי והתנהג כנחקר בחקירה. הוא דיבר, הוא לא שמר על זכות השתיקה. בפועל הוא לא שיתף פעולה. זה שאדם מדבר, לא אומר שהוא משתף פעולה. הוא גם שיקר באופן בוטה בחלק מהחקירות שלו. למשל, בחקירה אחת הוא אמר שהוא בכלל לא התערב בתכנים של וואלה. הוא גם שיקר לגבי פגישת השיבוש".

"המטרה שלנו בחקירה היא לעודד אמירת אמת", הוסיפה. "ברור שלא כל האמצעים כשרים, אבל אנחנו פועלים בסמכות, במסגרת החוק, במסגרת הלא לעבור את הפסול, והרבה לפני כן".