גיא פלג, הכתב לענייני משפט של "חדשות 12", חשף אמש כי פרקליטות המדינה ידעה בזמן אמת על תרגיל החקירה שבוצע לעד המדינה ניר חפץ, כחלק מחקירתו במסגרת תיק 4000 במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עורכת הדין נורית ליטמן, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה, התייחסה היום (רביעי) לפרסומו של פלג בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM.

"תרגיל שנוי במחלוקת": גיא פלג עם פרטים חדשים על הפצצה של הפרקליטות

"אני לא שמעתי מאף אחד חוץ מהטענה שהפרקליטות ידעה על תרגיל. יש הבדל בין מה שהיום יצא בהודעת הפרקליטות שאומר 'בישיבה שהייתה יום לפני האירוע', בישיבת משטרה שהיא שגרתית, 'המשטרה אמרה איזה פעילויות היא מתכוונת לתכנן ואחת מהן הייתה לערוך חיפוש', על סמך מידע שהיה אז בזמן אמת בביתה של אותה מקורבת, 'ולמחרת היא תובא לחקירה", אמרה והסבירה: "סוג הקשר ביניהם, ככה אני מבינה היום, היה ברור. אבל תפריד בין זה לבין הטענות שנטענו במשפט שהיו רמיזות על דברים שיגלו לציבור או למשפחה, או כל מיני דברים אחרים שלא קשורים למה שמוסרת היום הפרקליטות בהודעה. כל הסיפור כולו הוא ברמה של פעולות חקירה שלא מגיעות ליועמ"ש, ולכן זה שהיועמ"ש לא הכיר בכלל את הדברים - אני נוטה להאמין שזה נכון", הודתה.

בתגובה לדבריה שאל מגל האם מה שצריך להיבדק זה מה שהשוטרים זרקו, ועו"ד ליטמן חידדה: "זרקו או לא זרקו - זה באמת מה שבית המשפט צריך להכריע, לכן אמרתי שאני לא חוזרת בי ממה שאמרתי בעבר. אם יתברר שהיו פה חוקרים שלקחו נושא אישי, נושא פרטי, והשתמשו בו בצורה לא נאותה כדי להשיג מידע - זה חצייה של קו אדום. התרגיל של להפגיש בין עד רלוונטי לחקירה לבין החשוד, כדי שהחשוד ידע שהמשטרה הגיעה לאותו עד, הוא תרגיל סופר לגיטימי".

"אני כן רוצה לסייג בדבר אחד - אם, וככה אני מבינה היום, אם ידעו יום לפני על סוג הקשר, שמדובר במישהי שמקורבת לו, יכול להיות, במבט בדיעבד, שהיה צריך להגיד 'בואו נראה קודם כל מה עולה בחיפוש'. כמה המידע היה דרמטי לתיק. 'בואו נמתין עם הפגישה הכאילו אקראית'. לדעתי זה לא הופך את התרגיל ללא חוקי", סיכמה.

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM