לאחרונה פסק בית משפט השלום בנתניה כי גבר שאיים כי יפגע בשתי סייעות שלימדו בגן הילדים של בנו ירצה 150 שעות לתועלת הציבור. עוד נדרש לשלם 500 שקל לכל אחת משתי הסייעות המאוימות. גזר דין זה עורר מחדש את קולות הביקורת הקשים שנשמעים מצד אנשי חינוך, ובמיוחד צוות הגננות והסייעות במערכת החינוך בישראל, שטוענים כי אין אף גורם שמגן עליהם מפני אלימות מצד הורים.

הגבר שהורשע הגיע בסוף שנת 2019 לביתה של סייעת שעבדה בגן הילדים של בנו, ומתגוררת בשכנות אליו. הוא פתח את דלת ביתה ואז איים עליה כי יפגע בה בטענה שהיא מכה את בנו. ארבעה ימים לאחר מכן הגיע אותו גבר בשעת בוקר אל הגן עם בנו הקטן, פנה לסייעת אחרת ואיים כי יפגע במי שייגע בבנו או יכה אותו.

לאחר שניתנה ההכרעה בתיקו, אמר ל"מעריב" גורם חינוכי כי "כאשר אנחנו רואים שיש ענישה כל כך מקילה במקרים כאלו, אנחנו מרגישים שאין לקיחת אחריות. המקרה הבא של אלימות נגדנו כבר יצא לדרך". בעקבות חששם של אנשי החינוך, נרשמו לאחרונה פניות רבות למשרד החינוך והסתדרות המורים בבקשה להתערב בסוגיה מורכבת זו. מרבית התלונות גורסות כי אין תחושת מוגנות, וגם כאשר יש התערבות מצד המשטרה - אין ליווי והסברה למתלוננות.

רק בחודשים האחרונים אירעו מקרים רבים שבמהלכם נהגו הורים באלימות נגד צוותי החינוך. כך למשל בחודש יוני האחרון, אב לתלמיד בבת ים חבט במורה בכניסה לחדר המורים בבית ספר. כמה ימים קודם לכן נכנס הורה לבית ספר בכפר דיר חנא שבצפון, והכה מורה שלימד את בנו. במקרה אחר בפרדס חנה, הורה לאחד התלמידים בבית הספר התיכון חקלאי ביישוב תקף נערים שהיו מעורבים לטענתו בקטטה עם בנו. אחד המורים שניסה להפריד ביניהם הותקף בראשו ונפצע באורח קל.