חבר הכנסת מטעם הליכוד ובכיר הפרקליטות לשעבר, משה סעדה, טען הבוקר (חמישי) בשיחה עם סיון כהן ב-103FM כי יש דברים שלא נחקרו במסגרת תיק החקירה נגד פרקליטות מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד. 

סעדה סיפר בפתח דבריו כי "אתמול דיברו איתי אנשים מתוך הפרקליטות על התיק הזה של רות דוד, זה היה מחולק לשניים. יש את האירוע שהיא ביצעה עם קצין המשטרה, עבירות יחד עם רונאל פישר, זה נחקר באחריותי ויש את כל האירוע שקשור לזמן שהיא הייתה פרקליטת מחוז. פרקליט מחוז מקבל ביום - עשרות, אם לא מאות החלטות. בתקופה הזאת, היה חשד שהיא קיבלה שוחד. העניין הזה היה אמור להיבדק על ידי משטרת ישראל והפרקליטות, ואני אפתיע אתכם - העניין הזה לא נבדק כמו שצריך. היה ברור ממידעים שקיבלנו, שהיא קיבלה טובות הנאה. המשטרה והפרקליטות 'בדקו' במירכאות את הדברים האלה. בעבירות שהיא ביצעה יחד עם איש משטרה, מח"ש חקרה, אנחנו לא חקרנו את ההתנהלות שלה כפרקליטת מחוז. שי ניצן הורה שמי שיחקור את זה יהיה משטרת ישראל יחד עם הפרקליטות. לא הגוף שלנו, גוף אחר בפרקליטות".

משטרת ישראל לא חקרה את זה? אתה יודע את זה בוודאות?
"אני יכול להגיד שאני יודע איזה דברים היו שם, והדברים לא נחקרו, כי אם היו נחקרים, הציבור כולו היה יודע מה קורה עם זה. בין היתר, בגלל זה, הגשתי השבוע הצעת חוק שלפרקליטות יהיה גוף ביקורת שיוכל לחקור אותה".

לדבריו, "ביום של המעצר שלה (של רות דוד), קיבלתי טלפון בהול משי ניצן, למה אמרנו עליה דברים כאלה ואחרים. צעקות עליי, בזמן אמת".

שאתה מכפיש את שמה?
"כן, כי בבית המשפט, החוקר אמר עליה דברים נכונים, שהיא אמרה כל מיני דברים. זה יצא ככותרת בווינט, בעקבות זה, תוך כדי חקירה - במקום שנקבל מחמאות מפרקליט המדינה, חטפתי צעקות ונאלצנו להתנצל בפניה על כל מיני דברים. על הצורה, אני מדבר איתך על הצורה, שהיא הגיעה לבית משפט ועשתה תרגיל כאילו היא מתעלפת".

הוא ציין עוד כי "אני יודע להגיד בוודאות שהיו מידעים מצוינים, ואם מידעים כאלה אפשר בנקל לפתוח חקירה". בנוסף, טען כי "לא חקרו, באופן חד ערכי, וברור לי גם למה לא חקרו. אני מבין גם את ההשלכות של זה".

כשנשאל על ההשלכות, הסביר: "אם היה מתברר בחקירה שכמו שהיא הייתה מושחתת כשהיא הייתה אזרחית, היא הייתה מושחתת בפרקליטות, מה שגם הגיוני, את מבינה כמה השלכות על תיקים שמתנהלים במחוז תל אביב? על מאות החלטות שהיא קיבלה, על כמה תיקים רונאל פישר עבד מולה, יש לזה השלכות מאוד משמעותיות".

"היום אין גוף שיכול לחקור את הפרקליטות. אם המתמחה של פרקליט המדינה תרגיש שהיא מוטרדת מינית על ידו, אין לה למי להתלונן, אין גוף שחוקר את הפרקליטות. הגוף שהקימה הילה גרסטל, זה פייק חקירה. יצרו פייק גוף חוקר וגם אותו ניסו לסרס. מה שאני אומר, קחו את הגוף שקיים, מח"ש, לפני שהוא סורס על ידי שי ניצן, תוציאו אותו מהפרקליטות והוא יחקור גם את המשטרה וגם את הפרקליטות. מי חוקר את האירוע הזה, מי חוקר את השפיטה הזאת? מי יכול לחקור את פרקליט המדינה?".

בהתייחס לרפורמה של השר לוין במערכת המשפט, אמר: "הרפורמה של יריב לוין היא נוגעת בכל המישורים. כן היא נוגעת גם בבחירת השופטים. היום שופט מתכוונן לבית משפט עליון, להבא, הוא יתכוונן לציבור, לעם, דרך נבחרי הציבור שיבחרו אותו".

תגובת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן: "ח"כ משה סעדה, סגן מנהל מח"ש לשעבר, שפוטר מתפקידו, ממשיך במסע ההשמצות חסר הבסיס נגד פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן. אני מניח שהמניעים לכך ברורים לכל".

תגובת משרד המשפטים: "נגד רות דוד התנהלה חקירה פלילית אשר בסיומה החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז להגיש כתב אישום נגדה. כתב האישום עדיין מתברר בבית המשפט המחוזי בירושלים. לכן הטענה לפיה נמנעה כביכול חקירתה של רות דוד מופרכת".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm