המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי הציג הבוקר (ראשון) בפני השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, את נתוני סיכום השנה של המשטרה. הנתונים הוצגו באמצעות מצגת מיוחדת, וכמו כן נכחו בהצגה גם עיתונאים וסגל הפיקוד של המשטרה. 

26 תחנות משטרה חדשות נפתחו במסגרת המאבק בפשיעה בחברה הערבית, כמו גם הקמתה של תחנת שגב שלום. בנוסף, התקבלה תוספת של שתי יחידות במסגרת האכיפה הכלכלית. 

בתשע רשויות ערביות, הוקמה רשת שיטור עירוני חדשה, כמו גם מוקד אמל"ח משותף. התפיסות הפליליות אותה ביצעה המשטרה בשנה האחרונה, הסתכמו בכמיליארד שקלים. 

בסך הכול, בוצעו 73 סיכולים של חיסולים, וחלה ירידה של 17% בהיקף קורבנות הרצח. כמו כן, התרחשו במהלך השנה האחרונה כ-1,500 אירועי סדר ציבורי. 

בנוסף, במשטרה ציינו את שיתופי הפעולה שהתקיימו עם משטרות אחרות בעולם, הן עם משטרת איחוד האמירויות והן עם המשטרה במרוקו. 37,000 שיחות נכנסו בממוצע ביממה במהלך השנה, ובסך הכול התרחשו ע"י המשטרה כ-2.8 מיליון "אירועי תגובה", במהלך תקופה זו.  

המפכ"ל שבתאי נשא דברים במהלך האירוע: "שנת השוטר שמה את השוטר במרכז ואת פעילות הארגון במיקוד לצרכי השוטר הוכיחה את יעילותה ולכן טבעי כי תהיה המשכיות למיקוד זה, וכעת אני גאה להכריז על "שנת התחנה". אין ספק כי תחנות המשטרה מהוות את האתגר המרכזי של משטרת ישראל בימים אלה ועלינו להרחיב את העשייה ולמלא את צרכיהם. האתגר הגדול ביותר שעולם העבודה מתמודד איתו הוא ההון האנושי. אנחנו מרגישים את החוסר שבא לידי ביטוי בכל מקום ובכל תחום. בימים אלה עוסקים כלל אנשי המקצוע בפיתוח פתרונות יצירתיים, לסגירת הפער באיוש התחנות בעיקר בהובלת ר' אמ"ש ור' אג"ת.

"בכוונת השר החדש לביטחון לאומי להשיג תקציבים גדולים נוספים למשטרת ישראל שעיקרם שיפור תנאי העסקה ומשכורתם של שוטרי משטרת ישראל. אנו מברכים על כל שיפור שיהיה לתנאי ההעסקה של השוטרים ולהפעלה מיטבית של הארגון. בנוסף, אנו מתכוונים לעבוד בשיתוף פעולה עם המשרד לביטחון לאומי ובראשם השר הנכנס על מנת לקדם חקיקה שתסייע לתפקוד המשטרה ולהתאמת הפעילות לסביבה המתפתחת. משטרת ישראל, מכוח ייעודה ותחומי האחריות המונחים לפתחה, נוגעת בעצבים החשופים של החברה בישראל. כל משימה אליה אנו שולחים את אנשינו, טומנת בחובה פוטנציאל של חיכוך, עימות ולעיתים אף סיכון - סיכון אישי, סיכון ממשי. ידעו כל שוטר ושוטרת, כל קצין וקצינה כי הם אינם לבדם במשימה, כי בכל משימה כל שדרת הפיקוד ששלחה אותם ניצבת לצידם".