משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדשו היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, עם המשך החקירה הנגדית של תנ״צ יואב תלם על ידי פרקליטם של שאול ואיריס אלוביץ׳, עו״ד ז׳ק חן עסקה.  

שאלות נשאלו על כך שאימה של איריס אלוביץ', בת ה-82 שסובלת ממחלת הסרטן, זומנה לחקירה:

חן: ״אתה יודע בתור אחראי אל החקירה מה ביקשו לברר איתה?"
תלם: ״לא אני לא זוכר״. 
חן: ״אז בוא אגיד לך. היה לאמא של איריס היה רכב בן 10 שנים, ששוויו כמה אלפי שקלים, ורצו לברר את הזיקה של איריס אלוביץ׳ לרכב של אמא שלה. הרכב לא נתפס משום שהיה רשום על שם האמא. ואז אתם מביאים את האמא והיא העמידה אתכם על טעותכם שיש תו נכה על שמה. האם אתה זוכר את האירוע?״.
תלם: "אינני זוכר".
חן: ״והאם אתה יודע שכל רכושם עלי אדומות נתפס? נדל״ן, מזומנים, קרנות פנסיה, חפצי אומנות, תכשיטים, הכל הכל״. 
תלם: ״זה אני יודע״. 
חן: ״ואני שואל - מדוע בוער לכם לזמן את האמא, שמא יש עוד משהו, אל מול הרכוש הגדול תפסתם?״.
תלם: ״אין לי הסבר״.
חן: ״זה לא לחץ פסול בעיניך?״. תלם: ״זה אולי מתקרב לאיזור הבעייתי. צריך להסתכל על כל התמונה״.

כאמור, הליך ההוכחות בתיקי האלפים במשפט נתניהו נמשך אתמול, עם חקירתו הנגדית של תלם, שהיה ראש זרוע חקירות ביאל"כ בתקופת חקירתו של ניר חפץ.

"אני חושב שסימנו את ניר חפץ כחוליה שיכולה לספר את הסיפור. לא זוכר אם סימנו את פילבר ואלוביץ' מראש כחוליה לשת"פ, אך זה לא מופרך. בסוף צריך אדם שיספר את הסיפור העברייני לכאורה, לא מספיקות רק הראיות".

התובע אמיר טבנקין שאל: "בפתיחת החקירה היה אישור של היועמ"ש?". תלם השיב: "חד־משמעית. אני זוכר שהייתי בדיון לפני החקירה הגלויה אצל היועץ, ושם ניתן אישור לחקירה גלויה ולמספר רב של פעולות".

בתוך כך, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה אתמול כתב אישום נגד מנחם רביב מטבריה בגין הטרדת הדס קליין, אשר העידה במסגרת תיקי האלפים. מכתב האישום עולה כי כחודש וחצי לאחר שקליין סיימה את עדותה במסגרת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם רביב ציוצים בחשבון הטוויטר שלו ובהם כתב: "ימח שמה של הבולשביקית מפא"ינקית הדס קליין הארורה, היא וכל חבר מרעיה שטפלו האשמות שווא על מר בנימין נתניהו".