הפרקליטות החליטה לסגור את החקירה נגד חבר הכנסת עופר כסיף שהפגין בחודש אוגוסט האחרון סמוך לקבר שמואל הנביא בירושלים ואמר לערבים שהיו במקום: "אני מבטיח לכם שאנחנו ממשיכים במאבק נגד הכיבוש ונגד המלוכלכים האלה וביחד ננצח".

בהחלטה נכתב כי "אין בדבריו של חה"כ, כפי שאלו מובאים בתיעוד המצולם, כל אינדיקציה פוזיטיבית לכך שח"כ כסיף מתייחס ליהודים באומרו כי ימשיך במאבק נגד כל 'המלוכלכים האלה'. חה"כ כסיף, נראה במהלך דבריו אלו, מחווה ידו לאחור. ברם, לא ידוע כלפי מי מחווה ידו, ומהי זהותם. זאת ועוד, חה"כ כסיף ממשיך ואומר כי 'זה לא מאבק בין יהודים לערבים, זה מאבק בין אלה שנלחמים לצדק, לבין אלה שעושים פשע. זה המאבק ואנחנו נמשיך להילחם לצד הצדק נגד הפושעים'. מכאן עולה שדבריו מכוונים למי שלשיטתו מבצע פשע. לפיכך, לא עולה כי דבריו מופנים כלפי מוצא לאומי-אתני ספציפי כדרישת החוק, משכך לא עולים כדי 'גזענות' כהגדרתה בסעיפים 144א ו-144ב לחוק".

באשר להסתה לאלימות נכתב בהחלטה כי "באופן דומה, לא נמצאה בדבריו של חה"כ כסיף, אינדיקציה כלשהי לקריאה לאלימות. לא זו אף זו, חה"כ כסיף, נשמע אומר למאזיניו 'תתעלמו מהם, הם לא שווים את היחס', בהתייחסו לאותם אלו שקודם לכן, הצביע לעברם ושנשמעים קוראים
לעברו קריאות גנאי. משמעות הדברים היא כי לא זו בלבד שחה"כ אינו משלהב למעשה אלימות כי אם קורא להתעלמות. משכך, דומה כי דבריו אינם עולים כדי עבירה של הסתה אלימות על פי סעיף 144 ד2(ד) לחוק, בהעדר קריאה ישירה לביצוע מעשה אלימות, דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות, תמיכה בו או הזדהות עמו".

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", מסר בתגובה להחלטה: "מדובר בהחלטה גזענית הזויה ומקוממת שמתירה את דם היהודים. לו ח"כ יהודי היה אומר דבר דומה על ערבים כל המדינה הייתה סוערת והוא היה מועמד לדין מזמן. אבל לפגוע ביהודים תמיד מותר. הדבר מוכיח את האכיפה הבררנית שקיימת בפרקליטות כבר שנים. אנחנו כמובן לא נוותר ונגיש ערעור".