בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) את ערן אזולאי, נהג הרכב שפגע ברוכב האופניים ברק חורי בן ה-12 וגרם למותו בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. 

הוריו של ברק בן ה-12 שנדרס ביום כיפור: "הכעס לא יחזיר לנו את הילד"

מכתב האישום עולה בערב יום הכיפורים של 2021, צרך אזולאי משקאות אלכוהליים בסמוך לבית חברו בבאר יעקב. מאוחר יותר, החל בנסיעתו בכביש 4 לכיוון צפון. מאחר והיה זה זמן יום הכיפורים, תנועת כלי הרכב בכביש הייתה מועטה ואיטית ולכן חורי רכב על אופניו על הכביש המהיר ובנתיב נסיעתו של אזולאי.

בשלב מסוים, עצר חורי את רכיבתו בכדי לשאול עוברת אורח שרכבה גם היא על אופניים לכיוון נסיעתו, אך משהגיע אזולאי אל מקום עצירתו - הוא פגע בו בעוצמה עם חזית הרכב. חורי נפצע באורח אנוש וזמן קצר לאחר מכן נפטר מפצעיו.

הוריו של הנער שנהרג בתאונת הדרכים ביום כיפור. צילום: טל שמעוני

בהכרעת הדין קיבל כב' השופט ציון קאפח את עמדת המדינה וקבע כי "הנאשם נטל סיכון לא סביר בהינתן כלל הנתונים אשר פורטו לעיל על ידי, הן בשתיית אלכוהול טרם הנהיגה, הן בהתעלמו מהעובדה הידועה גם לו בדבר המוסכמה החברתית ואפשרות המצא רוכבי אופניים על הכביש, והן בנהיגה "עיוורת" על הכביש שעה שעמדו לרשותו תנאים אופטימליים".

לאחר הכרעת הדין ציינה פרקליטות מחוז ת"א כי "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ביחס לחובת הזהירות המוגברת המוטלת על הנהגים הבוחרים לנהוג במהלך יום כיפור, לא רק בתוך מרכזי הערים אלא גם בדרכים בינעירוניות. אנו מקווים שהרשעה זו תהווה תמרור אזהרה לכל אותם הנהגים העולים על הרכב לאחר ששתו אלכוהול ותוך שדעתם מוסחת, לא רק ביום הכיפור, אלא בכל יום ויום".