משפט נתניהו: הדיונים במסגרת המשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכו היום (רביעי) עם חקירתו הנגדית של תנ"צ יואב תלם, שהיה ראש זרוע חקירות ביאל"כ בתקופת החקירות בתיקי נתניהו. 

חוקר בתיקי נתניהו: "לא היינו צריכים לקחת את המועד שציין פילבר כנתון מובן מאליו"
"חפץ דיבר על פשפשים": תנ"צ יואב תלם מעיד במשפט נתניהו

את המשך החקירה של תלם מוביל עו"ד בועז בן צור המייצג את נתניהו. עיקר השאלות שעלו עסקו בטענה לפגיעה בזכויות החשודים ובכללם ייעוץ משפטי בדגש על ניר חפץ והחלפת עורך הדין שלו, מאחר שהיה נחשב לעומתי לתביעה לאחר שתומך בהסדרים ובהם חתימה כעד מדינה.

עו"ד בן צור אמר: "אשתו של של ניר חפץ הובאה לחקירה. זה היה סוג של תרגיל חקירה". תלם השיב: "לא זוכר". עו"ד בן צור שאל: "לא ראית נוכחות של נשים בחדר חקירות כשיטה?". תלם: "אני לא מקבל את הטענה שאנחנו מזמינים לחקירה רק בגלל שיוך משפחתי או מגדר. צריך לראות מה היה הצורך לזמן את אשתו של חפץ. זה לא זכור לי, עברו חמש שנים, אולי הסברה שהיא יודעת ממנו דברים או עניין כלכלי. הנחות העבודה לגבי התנהלות המעורבים".

תנ''צ יואב תלם, ראש זרוע חקירות ביאל''כ בתקופת החקירות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
תנ''צ יואב תלם, ראש זרוע חקירות ביאל''כ בתקופת החקירות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

על חלקו בחקירה סיפר תלם בחקירותיו הקודמות עד כה: "הייתי אחראי על תכנית החקירה. הייתה שאיפה שיהיה סנכרון ותיאום ככל הניתן בין הגורמים החוקרים. האחריות שלי הייתה לוודא שממצים את כל כיווני החקירה הרלוונטים יותר".

על מעורבות הדרגים בחקירות: "בימים הקריטיים של החקירה מדובר בתקשורת בתדירות גבוהה, על בסיס יומי. בימים הראשונים של החקירה היו דיונים תכופים יותר. בדרג שלי היו בין שניים לשלושה דיונים עם המפכ"ל לכל אורך התקופה. הפרקליטות מלווה על בסיס יומי בדיונים ובעדכונים, אך פרקליט המדינה והיועץ המשפטי מעורבים בתדירות מאוד נמוכה".

בן צור: "זה אסור בתכלית לכם כחוקרים לגרום לנחקר חשוד להתערב במרחב הייצוג, להשיא לו עצה להחליף עורך דין". תלם: "אתה צודק. האמירות הללו לא רק שמוטב שלא להגיד, אסור לנו. אני רוצה להאמין שצריך לבדוק אותן מול אמירות מפורשות שלי ושל אחרים לחפץ, כך שלא נתערב בייעוץ שלו, אם זה מקהה מעוצמת האמירות הללו. לא הייתה הנחיה לבוא ולהחליף את עורכי הדין מהנחקר, זו לא דרכי וזה לא נכון. הלוואי והייתי יכול להיות בכל מקום".