חקירת משטרה נפתחה היום (ראשון) כנגד עורך הדין דוד חודק, בחשד לעבירה של הסתה ואלימות. כזכור, הוא הצהיר בפאנל שהתקיים באילת בנושא הרפורמה המשפטית, כי "לא יהסס להשתמש באש חיה", מה שעורר סערה ציבורית רחבה. לפני מספר ימים, בסיום בחינת דבריו של חודק ע"י בכירים באגף החקירות, המשטרה החליטה להמליץ על פתיחתה של חקירה פלילית. 

נהג המונית שנסע עם עו"ד חודק טוען: "הצהיר שיהיה מוכן לירות בי"
"לא לקרוא למלחמת אחים": סערת עורך הדין שהצהיר כי ישתמש בנשק נמשכת

כאמור, דבריו של חודק לפיהם  "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה", זכו לביקורת רבה. דביר קריב, לשעבר איש שטח בחטיבה היהודית בשב"כ וכיום מרצה ואיש חינוך תקף: "הדברים שאמר עו"ד חודק אמר חמורים מאוד. הם מדברים על מרי אזרחים לא אלים אבל אין דבר כזה מרי אזרחי לא אלים".

חודק מצידו, ניסה להסביר את דבריו, בשיחה שקיים עם בן כספית וינון מגל: "אמרתי שאם הרפורמה המשפטית תעבור פירושו של דבר שהונחה תשתית משפטית למשטר דיקטטורי. אם זה יישאר ככה נמשיך להיאבק ציבורית עד שזה ישתנה. אם אחרי שתונח התשתית המשפטית למשטר דיקטטורי, לדוגמה יחוקק חוק שהבחירות נדחות לעוד 10 שנים כי יש הרבה משימות לממשלה לעשות, פירושו ביטול זכות הבחירה".

עוד הוסיף כי "פירושו של דבר שהדיקטטורה הופעלה הלכה למעשה. אני לא אסכים לשום דבר, אני אמשיך למחות בכל דבר שאני יכול לעשות באופן לגיטימי. אם יבואו אליי עם כוח חמוש לכפות עליי דיקטטורה ויפתחו עליי באש אני אשיב באש - זה מה שאמרתי. אני חשוב שכל אזרח יגיד אותו דבר אם הוא למד שיעור באזרחות. אני לא בעד מלחמות ואני בוודאי לא בעד מלחמת אחים".