קשיים לתביעה במשפט הרצח של ליטל יעל מלניק ז"ל. בית המשפט המחוזי בחיפה קבע היום (שלישי) כי להתרשמותו, יש קשיים ראייתיים משמעותיים המונעים את הרשעתו של אדוארד קצ'ורה ברצח בנסיבות מחמירות, אולם להתרשמותו יש ראיות לכאורה, בעלות עוצמה תקינה, לעבירות המתה קלות יותר. עם זאת, בית המשפט קבע כי אין ממש בטענת ההגנה לכרסום מהותי בתשתית הלכאורית בעבירת הרצח והוסיף כי הטענה לא הוכחה באופן שכבר כעת ניתן לקבוע כי סיכויי הזיכוי עולים על סיכויי ההרשעה.

רצח יעל ליטל מלניק, קרדיט: דוברות המשטרה

הדיון היום נערך בבקשת הנאשם לשחררו לחלופת מעצר, אולם בית המשפט החליט בשלב זה להשאירו במעצר עד תום ההליכים והבהיר כי משמעות הדברים תידון בהמשך.

כזכור, על פי כתב האישום נגד קצ'ורה, במהלך טקס קבורה, בו השתתפו הנאשם והמנוחה, לאחר כיסוי המנוחה בחול והותרת צינור אוויר, חסם הנאשם את אפשרות המנוחה לקום, מנע ממנה את צינור האוויר ובכך הביא למותה בכוונה.

לדברי השופטים, קיימים קשיים ראייתיים משמעותיים להוכחת עבירת הרצח בנסיבות מחמירות בתיק זה. בית המשפט סבור, כי "כתב האישום נסמך בחלק הארי על חוות דעת והסברי ד"ר יגלה, אולם אלה לוקים בקשיים, וכי מדובר במקרה קיצוני וקשה, ואין בניתוח הראייתי כדי לתת תוקף מוסרי כזה או אחר למעשים המיוחסים לנאשם, ההיפך הוא הנכון; מדובר בקיפוד חיים עגום של נערה צעירה ומוחלשת". 

עורכותה דין אפרת נחמני בר ושרון זגגי פנחס, שמייצגות את משפחת מלניק מסרו: "הציבור כולו צריך להיות חרד משחרור אפשרי של רוצח שקבר בחיים נערה צעירה, ועד היום לא הביע ולו מילה אחת של חרטה. הוא ממשיך לטעון שליטל יעל הצעירה קברה את עצמה. בית המשפט המחוזי שמע עד כה ראיות ברורות לכך שמדובר ברצח ושגרסת הנאשם היא סיפור בלהות בדיוני, ובכלל זה העיד רופא מומחה על כך שאדם אינו יכול לקבור את עצמו. אנו נאבק לצידה של משפחת מלניק כדי שהרוצח לא ישתחרר לחופשי ויישאר בכלא כל ימיו. ככל שתתקבל החלטה הזויה על שחרורו, אנו דורשות בשם המשפחה מהפרקליטות לערער עליה באופן מיידי".