בית משפט השלום לתעבורה בנצרת גזר לפני שבועיים על וליד חמדאן, נהג אוטובוס, עונש של עבודות שירות לאחר שהורשע בהסדר טיעון בעבירה של גרימת מוות ברשלנות של יעל לוי ז"ל, בה פגע עם האוטובוס שלו ב-1 ביוני 2020 ביקנעם. דרור ז"ל עברה את הכביש באור ירוק ונפגעה על ידי חמדאן. 

הפרקליטות דרשה להטיל עונש של שנת מאסר בפועל ו-10 שנות שלילת רישיון הנהיגה של חמדאן, אולם השופט ראיד עומרי הסתפק בעונש של תשעה חודשי מאסר בלבד, שגם הם הומרו לעבודות שירות, שלילת רישיון הנהיגה ל10 שנים ופיצוי של 40 אלף שקלים למשפחתה של לוי.

יעל לוי ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
יעל לוי ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אורית דרור, בתה של יעל ז"ל, אמרה במסגרת הדיון בטיעונים לעונש: "אמא שלנו יצאה מוקדם בבוקר להליכתה הקבועה. ב7.00 בבוקר, כשהיא כבר ממש קרובה הביתה וכוס הקפה מחכה לה, חצתה את מעבר החציה, באור ירוק. וליד חמדן, נהג אוטובוס, יצא מהמסוף הקרוב אל מעבר החציה ומבלי משים, דרס אותה למוות.  פגשנו אותו לראשונה בשיחזור התאונה. הופתענו לראות שהוא מסרב לשחזר. בהמשך נפגשנו עמו בבית המשפט. למדנו שהדריסה של אמא הייתה העבירה ה- 17 שלו. בתם שלושה חודשים, הופתענו לגלות שבחסות הקורונה, לא הוגשה בקשת המשך לשלילה והוא חזר לנהוג. כשבית המשפט שלל שוב את רישיונו הוא לא התבלבל וערער למחוזי.  בהמשך כשהיה צריך להודות בדריסה, בהתאם לעסקת הטיעון, התקשה לעשות זאת עד כדי כך שהשופט כבר כמעט ויתר , גם  לאחר שכבר הודה ונסגרה עסקת הטיעון, בדיון הטיעונים לעונש טען שלא דרס את אמא. ואחרי כל זה, הסתבר שליום הקראת הדין, הגיע הנאשם בנהיגה... על אף כל זאת, וליד חמדאן, קיבל רק עבודות שירות. הענישה המקלה מזלזלת בחיי אדם. היום זאת המשפחה שלנו. מחר - משפחה אחרת שחייה ישתנו לבלי הכר. הכשל המערכתי מאפשר לבריוני הכביש להמשיך בחיי היומיום עם שריטה קטנה בכנף".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "אנחנו משתתפים בצער המשפחה, שלוותה על ידנו לאורך כל ההליך והעידה בפני בית המשפט. עמדת הפרקליטות הייתה שיש מקום להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח וכך ביקשנו מבית המשפט. בית המשפט קבע אחרת. בימים אלה, אנו לומדים את גזר הדין ושוקלים האם יוגש ערעור לבית המשפט המחוזי".