נקודת משטרה נחנכה היום (שלישי) בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, עליה יפקד רס"מ דודו פיטוסי ממשטרת באר שבע ביחד עם שוטרים נוספים שיפעלו בנקודה. שירותי המשטרה יינתנו לאזרחים המגיעים אל בית החולים ולצוות הרפואי במקום, אשר יוכלו להגיש תלונות ולקבל מידע ושירותים נוספים הניתנים על ידי המשטרה. 

הקטטה בסורוקה: הוגשו כתבי אישום נגד מעורבים באירוע
האם נשכה וירקה, האב איים וקילל: כתב אישום נגד זוג הורים שתקף רופא ילדים בסורוקה

בנוסף, הצבת השוטרים בבית החולים, תשפר באופן משמעותי את זמן התגובה והיעילות למתן מענה משטרתי בעת אירועים פליליים שונים ככל שיתרחשו בתחום בית החולים, וכן טיפול וניהול משטרתי מידי בעת התרחשות אירועי חרום ואירוע רב נפגעים. טקס חניכת נקודת המשטרה התקיים במעמד ראש עיריית באר שבע רוביק דנילובץ׳, מנכ״ל כללית אלי כהן, מנהל סורוקה ד״ר שלומי קודש, מפקד מחוז דרום, ובכירים נוספים במשטרה ובבית החולים.

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר: "אני שמח לבשר על פתיחת נקודת משטרה במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. צוות רפואי צריך להיות קשוב לעבודתו ולטיפול בחולים בשקט ובביטחון, וזו המטרה העיקרית שלשמה הוקמה נקודת המשטרה בחדר המיון, לצד מתן מענה הולם לשירותי משטרה לכלל הציבור. למרות הפער בכוח האדם בחרנו להציב שלושה שוטרים בנקודת המשטרה בסורוקה כחלק מחיזוק תחושת הביטחון לעוברים ושבים ולצוות הרפואי הדואג לשלומם של המטופלים".

מנהל סורוקה, ד״ר שלומי קודש: "הצוותים בסורוקה מעניקים טיפול מציל חיים ולנגד עיניהם עומדת מטרה אחת: איך לתת את הטיפול הרפואי והשירות הטובים ביותר. אני מברך על פעילות המשטרה בכל מה שקשור למיגור האלימות. האלימות פוגעת לא רק בצוותים, אלא בכלל המטופלים, ולנוכחות המשטרה חשיבות רבה. אני מודה לצוות השוטרים שחבר אלינו ונוכחותם מהווה מכפיל כח משמעותי לצד צוות הבטחון של סורוקה  שנמצא תמיד בשטחי בית החולים ועושה כל מה שנדרש כדי שבסורוקה ירגישו בטוח".

רוביק דנילוביץ' (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
רוביק דנילוביץ' (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ': ״סורוקה הוא בית. מקום בו הצוותים נותנים מהלב והנשמה למען מטופלי האזור. היום אנו נמצאים בנקודה משמעותית בה נפגשים  בבית החולים שני אלמנטים מרכזיים - בריאות ובטחון אישי. שני המוסדות המשמעותיים חוברים יחד כדי לתת מענה משמעותי ואיתן נגד מקרי האלימות  שהולכים וגוברים. אנו מחזקים את ידכם ומאחלים לכם הצלחה בתפקיד חשוב זה". 

"אציין ואומר כי אני ברגשות מאוד מעורבים במפגש הזה", הוסיף דנילוביץ', "מצד אחד יש תחושה של הקלה שיש עוד גורם חשוב של אכיפת החוק שנמצא כאן, מצד שני אני חושב שזה מלמד משהו על החברה הישראלית בשנים האחרונות. נחצו כל הקווים. אנשים חושבים שהם יוכלו באלימות, בבריונות, להרתיע אנשים אחרים. יש פה עובדות ועובדים מסורים שעושים תורנויות סביב השעון, והם עוד צריכים להתמודד עם אנשים שיצעקו עליהם, יזרקו עליהם דברים וירימו עליהם ידיים? הדברים האלה לא מקובלים עלינו".

כזכור, אירעו מספר מקרי אלימות בבית החולים, כאשר לאחרונה תושב חורה בן 24 תקף על פי החשד במקל שישה אנשי צוות סיעודי במחלקת ילדים בבית החולים סורוקה, ארבעה מהם נזקק לטיפול רפואי ומצבם מוגדר קל. צוותי משטרה שהוזעקו למקום עצרו את החשוד לחקירה.