פרופ' עודד מודריק, סגן נשיא בדימוס של בית המשפט המחוזי תל אביב, שוחח עם אריה אלדד ברדיו 103fm על הדחתו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה עמי אשד, זאת על רקע המחאות בעיר נגד הרפורמה המשפטית. בהמשך, ביקש להתייחס גם להדחת מפקד חיל האוויר, והשלכות האירוע המדובר.

היועמ"שית הודיעה: הדחת מפקד מחוז ת"א במשטרה תוקפא עד לסיום הבירור המשפטי

בפתח שיחתם, ביקש מודריק להסביר למאזינים כי בכל הנוגע להזזת עמי אשד מתפקידו במשטרה, מעורבת שאלה תהליכית, והסביר: "האם תהליך ההעברה מתפקיד נעשה כהלכתו? יכול להיות שהשר או המפכ"ל או שניהם ביחד מגבשים החלטה שהם מבקשים להעביר את הקצין מתפקידו - נכון הוא לזמן אותו, להשמיע לפניו את הדבר הזה, לבקש את התגובה שלו ולקבל החלטה". על פני הדברים זה נראה לא תקין, לאו דווקא מבחינת ההחלטה, אלא מבחינת הדרך שבה היא התקבלה".

על מפקד חיל האוויר, טען מודריק כי לא חייבים להעמיד אותו לדין, אלא לנקוט בהליך פורמלי על פי חוק השיפוט. "צריך להסתכל על זה מזווית ההסתכלות של המפקד ולבחון האם יש היגיון בהחלטה שלו. לעיתים יכולות להיות החלטות סותרות - בגדר הסבירות יכולה להיות החלטה להשאיר את המפקד בתפקידו, והחלטה להדיח. שתי ההחלטות יכולות להיחשב כסבירות ואין מקום להתערבות של בית המשפט", אמר.