פרסום ראשון: חברת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד ענת קאופמן, הודיעה בדקות האחרונות באופן רשמי על פרישתה מהמרוץ לראשות לשכת עורכי הדין.

סופית: אלו המועמדים לראשות לשכת עורכי הדין
שופט לשעבר מעריך: האם המשטרה תפתח בחקירה בפרשת עו"ד חימי?

הבחירות מתקיימות היום בלשכה בין חברי המועצה הארצית, בסופן ייבחר ראש חדש ללשכה במקום אבי חימי שהתפטר לאחר הפרסום של איילה חסון בעניינו.

כעת ישנם שני מועמדים מובילים: אברהם ללום ועמית בכר. ללום היה מהראשונים שיצאו נגד התנהלותו של חימי בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, ודרש ממנו להפסיק לתקוף את הפוליטיקאים מכיוון שבלשכת עורכי הדין ישנם עורכי דין מימין ומשמאל כאחד. בכר מזוהה עם מטה "מאבק הגלימות" אשר מפגין נגד הרפורמה המשפטית.

כעת, קאופמן החליטה להסיר את מועמדותה בכדי להגדיל את הסיכויים של ללום להיבחר. בהודעתה, כתבה קאופמן: "לאחר התלבטויות, ניתוח הסיכויים, חשש מפיזור קולות ורצון להבטיח בחירה של ראש לשכת עורכי דין ראוי, החלטתי להסיר את מועמדותי".

ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי (צילום: כדיה לוי, משה ששון , עזרא לוי)
ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי (צילום: כדיה לוי, משה ששון , עזרא לוי)


קאופמן הבהירה כי היא החליטה "להעביר תמיכתי לחברי עו"ד אברהם ללום ולהצטרף אליו כמי שתוביל את המאבק לשמירת כוחה המרכזי של הלשכה בוועדה לבחירת שופטים ולשילוב הלשכה בכל סוגיות הרפורמה הנדונות בימים אלה, כמו גם להחזיר לה את המוניטין כגוף ייצוגי ודמוקרטי של עשרות אלפי עורכי הדין בישראל".

בנוסף לבכר וללום, נשאר מועמד יחיד נוסף, אשר מהנתונים שהגיעו למעריב אין לו סיכוי להיבחר לראשות הלשכה. מדובר בעו"ד אילן בומבך, מבכירי עורכי הדין בישראל שייצג את הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית והופיע לפני בית המשפט העליון בהליכים מרכזיים ביותר. מעט הקולות של בומבך מגיעים מהמחנה של ללום, אך נכון לכתיבת שורות אלה בומבך אינו פורש מהמירוץ לראשות הלשכה. כעת, לאחר פרישת קאופמן בתחילת יום הבחירות והחלטתה לתמוך בללום, הסיכוי של ללום להיבחר לראשות הלשכה מתחזק משמעותית.