הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

הנאשם הורשע בעבירות של מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 16 שנים בניגוד לרצונה ועבירה של מעשה מגונה בקטינה בת משפחה שטרם מלאו לה 16 שנים בניגוד לרצונה. כתב האישום המתוקן אחז בחמישה אישומים הכוללים עבירות מין, מעשים מגונים, שבוצעו כלפי שתי אחיותיו.

לפרטים נוספים אודות עו"ד מור עטיה לחצו כאן

רוב רובן של העבירות בוצעו כלפי האחות הבוגרת יותר במשך כעשר שנים בהיותה בין הגלאים 5 עד 15 שנים ואילו האישום החמישי מתייחס לשתי הזדמנויות בהן בוצעו עבירות של מעשה מגונה כלפי אחותו הצעירה יותר, כבת שמונה. העבירות בוצעו החל מהיות הנאשם כבן 12. למרות שמדובר בעבירות מין שבוצעו במשך תקופה ארוכה מאוד של כעשר שנים, עבירות שבוצעו כלפי שתי אחיות בשר מבשרו שגרו עמו תחת אותה קורת גג, כאשר במצב רגיל העונש ההולם את נסיבות ביצוע העבירות גם בהתחשב בגילו הצעיר של הנאשם, כשאת רוב העבירות ביצע בהיותו קטין, הינו עונש מאסר בפועל בכליאה.

עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)
עורך הדין מור עטיה (צילום: סטודיו תומאס)

יחד עם זאת, הצליחו סנגוריו עורכי הדין עטיה ובן בנימין, להגיע עם הפרקליטות להסדר מקל ביותר. בדיון הטיעונים לעונש ציינו השניים כי מרשם עבר כברת דרך ארוכה של שיקום  ובחוות הדעת הפסיכיאטרית שנעשתה לו, מדובר על האבחון המפתיע שעבר הנאשם והבינו שמדובר במי שנמצא על הספקטרום האוטיסטי שהנאשם לא רואה את הנזקים שהוא גורם ומעולם לא אמר לאחיותיו לא לספר לאחרים והוא בעצמו לא הבין שמדובר בפלילי.

עורך הדין יגאל בן בנימין (צילום: באדיבות המצולם)
עורך הדין יגאל בן בנימין (צילום: באדיבות המצולם)

כאמור השופטים קיבלו את הסדר הטיעון וציינו כי המשפחה התגייסה כולה מחד להכיל את המתלוננות וצורכיהן בשיקום ומאידך לאפשר לנאשם הליך טיפולי מוצלח. "שוכנענו כי נסיבות המקרה ונתוניו האישיים של הנאשם אכן מצדיקים הימנעות משליחתו חזרה למאסר מאחורי סורג ובריח, דבר שיכול להזיק יותר מאשר להועיל אף למתלוננות ולמשפחתה ועל כן אנו מכבדים את ההסדר ונותנים משקל מכריע להליך הטיפולי והאופק השיקומי", נכתב בגזר הדין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר