בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת המדינה ודחה את עתירתו של עסק להמרת כספים בבני ברק נגד סגירתו בצו משטרה, בצל חשדות ששימש כמכשיר להלבנת כספים בשירות ארגון הפשע אבו לטיף.

פרשת הקרטל של ארגון הפשע אבו לטיף: זהות החשוד המרכזי נחשפת
"מחולל הפשיעה העיקרי בצפון": מיהו ארגון הפשע אבו לטיף?

עניינו של ההליך בפעולה שביצעה הפרקליטות והמשטרה כחלק מפעולות האכיפה כנגד ארגון הפשע אבו לטיף, אשר מבסיסו בצפון הארץ פועל באופן עברייני, בין היתר באמצעות סחיטת דמי חסות, איומים, הלבנת הון ועוד.

לפי החשד, המנוע הכלכלי של הארגון, אשר מניע את הפשיעה, הוא הלבנת ההון שמבוצעת בכספי הסחיטה, וזאת באמצעות נותני שירות מטבע ("צ'יינג'") ובראשם נותן שירות מבני ברק, "די.אי.אס. קונטו בע"מ" נגדו הוציאה המשטרה צו סגירה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במקביל להתקדמות החקירה הפלילית ע"י המשטרה ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, התבררה מידת מעורבותו של בית העסק ובעליו בפעילות הלבנת ההון של ארגון הפשיעה. על מנת לגדוע את פעילות העסק ולעצור את הלבנת ההון, הוחלט על הוצאת צו סגירה בחתימת מפקד תחנת בני ברק, בתחומה מצוי בית העסק.

לאחר שנערך שימוע לעסק ולבעליו, הוצא בהחלטת המשטרה צו סגירה ל-30 ימים, אשר נתקף ע"י העסק ובעליו בעתירה מנהלית שנוהלה בבית המשפט המחוזי בת"א, בשבתו כבית לעניינים מנהליים. לאחר דיון ארוך התאפשר לעותרת להודיע האם היא עומדת על עתירתה ולאחר שהעותרת משכה את העתירה – העתירה נדחתה בפסק-דין וצו הסגירה נותר על כנו.

בדיון טען בשם המדינה עו"ד עדי אברונין מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי) כי "בהתאם לראיות המנהלית שגובשו עד כה, העותרת ובעליה ... הם חלק בלתי נפרד משיטת הסחיטה והלבנת כספי העבירה המתקבלים ממנה, כאשר בלעדי העותרת לא הייתה מתאפשרת הסחיטה והלבנת הכספים – ודאי לא בהיקפים המדוברים. כך שהעותרת היא למעשה "הבנק" עבור הארגון ומכבסת הכספים ומכאן שהיא עצמה מקימה סכנה ממשית לציבור". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מטעם המדינה ייצגו בהליך עו"ד עדי אברונין ועו"ד אריאל אררט מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי). ההליך נוהל בשיתוף פעולה עם צוות מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ואכיפה כלכלית צפון ביח' להב 433 של משטרת ישראל.

שמו של ארגון "אבו לטיף" נקשר בפעילות עבריינית ענפה בכל אזור צפון הארץ. הארגון פעל בגביית דמי חסות, מעורבות במכרזים ציבורים, השתלטות על עסקים, סחיטה, אירועי אלימות וירי רבים ועל פי החשד קשורים למקרי רצח אכזריים בשנים האחרונות. 

בחודש שעבר נעצרו 21 מחברי ארגון הפשע אבו לטיף במסגרת חקירה שחשפה העלמות מס במיליארד שקלים וזכתה לכינוי "המיליארד השחור". במהלך המבצע נעצרו 21 מחברי הארגון, בהם בכירים, ונתפסו עשרות כלי רכב יוקרתיים שברשותם.