אחרי חצי שנה של דיונים משפטיים, הוכח אתמול (שני) כי 16,000 דולרים שנמצאו ברשותה של יוליה סבצ'קו, מי שנעצרה לפני למעלה משנתיים על ידי חוקרי ימ"ר ירושלים בחשד לעבירות של סרסרות וזנות, שייכים לאלה גורטוצוב, ניצולת שואה בת 82, שהפקידה ברשותה את הכסף זמן קצר אחרי שמכרה דירה בבלרוס והמשיכה לטיפולי שיניים בברית המועצות. המשטרה ובית המשפט אימצו את נכונות טענותיה של גורטוצוב והחליטו על השבת הכספים לרשותה.

כזכור, סבצ'קו נעצרה זמן קצר אחרי שעלתה לישראל בחשד לעבירות של סרסרות וזנות. ברשותה נתפסו כספים, והמשטרה טענה שאלו הושגו לכאורה בדרך של עבירה. אלא שאחרי חקירה ממושכת, ניסתה ניצולת השואה, שלא קשורה לחקירה ולעבירות, לטעון כי לפחות חלק מהכספים שנתפסו ברשותה של החשודה שייכים לה.

לדבריה, היא מכרה דירה בבלארוס, ולפני שעלתה לישראל היא הייתה חייבת לעבור טיפולי שיניים. לטענתה, את הכסף חיפשה להעביר דרך מכרים. מי שסייע בידה היה בנה שמצא את סבצ'קו והפקיד ברשותה את הכספים במטרה שכשאימו תנחת בארץ הן ייפגשו והיא תקבל את הכספים לרשותה. אלא, שקצת לפני המפגש בין השתיים נעצרה סבצ'קו, כאמור, במסגרת חקירת פרשה חמורה - והתוכניות התנפצו.

באמצעות בא כוחה עו"ד סתיו סער, טענה ניצולת השואה גוטוצוב בבית המשפט. "מדובר במישהי ניצולת שואה בת 82, ומכרה דירה. ביקשנו להציג ראיות ובית המשפט בחן את הראיות. ניסינו להמציא אסמכתאות לכולם כדי להראות שזו גרסת אמת. הצגנו כרטיסי טיסה ממינסק למוסקבה. אני חוזר על החלטת בית המשפט מיום ה –11.8.22. חשבנו שייעשה בירור ולא שמענו דבר. שמעתי מחברי שהחקירה מזמן הסתיימה".

עו''ד סתיו סער (צילום: טל גבעוני)
עו''ד סתיו סער (צילום: טל גבעוני)

"מה שעשינו שניסינו להציג כל מסמך אפשרי בקשר למהימנות גרסת הגברת. הגברת מגיעה לכאן דיון אחר דיון והיא אישה שהלב יוצא אליה ואין לה יותר מכך והיא מנסה לעשות הכל כדי לשכנע את בית המשפט בצדקתה", נטען.

בסופו של דבר, לאחר שהציגה מסמכים רבים ושילמה את המס בגין הכספים שהגיעו לישראל, קיבלה אתמול גורטוצוב את הכספים לרשותה.