במכתב הפורום נכתב כי המתווה לא כולל התחייבות לעצירה מוחלטת של החקיקה ולקיום שינויים בהסכמה רחבה בלבד. "בהצהרה של הממשלה שלא תעשה חקיקה בנושאים הקשורים לרפורמה ללא הסכמת 75 ח״כים במהלך 18 החודשים הקרובים אין די", כתבו. "הן משום שזו הצהרה בלבד שהממשלה תוכל בכל עת להופכה, הן משום שתקופת 18 חודשים מותירה לממשלה די זמן לקדם את הרפורמה לאחר תקופה זו ובמהלך הכנסת הנוכחית, ולכן לא תהיה לה סיבה להתקדם לפשרה, וכן משום שדרישת 75 חברי כנסת אינה מספקת".
"החלטות בעניין מינוי והפסקת כהונה של נושא משרה (למעט מינוי לתפקיד שר וסגן שר) לא יכולות להיות חסינות מביקורת בעילת הסבירות", מבקרים בפורום. "הפתח של 'אלא אם באישור הכנסת' רחב מדי, שכן הרוב הקואליציוני בכנסת יכול לקבוע שורה של בעלי תפקידים שיהיו נתונים להחלטתה".
בנוסף, מעירים בפורום, כי הנוסח יאפשר לממשלה לטעון כי עילת הסבירות לא תחול על החלטה שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. עוד הוסיפו כי "פטור מסבירות החלטות ממשלה שאינן מדיניות כללית, ובכלל זה אישור של החלטות שרים פותח פתח רחב להענקת חסינות, בדלת האחורית, להחלטות שנדרש שתהיינה כפופות לביקורת שיפוטית אפקטיבית, כולל תחת עילת הסבירות, ולכן איננו מקובל".
מובילת פורום המרצות והמרצים למשפטים למען הדמוקרטיה, ד"ר רונית לוין שנור, תמצתה את הביקורת לשלוש שאלות: "האם הממשלה יכולה להמשיך לדהור עם החקיקה? האם אפשר לא לכנס את הוועדה לבחירת השופטים והאם אפשר לפטר את היועמ"שית? במתווה של בר דוד התשובה לכל השאלות היא כן, ולכן אסור להסכים לו".