מימוש זכויות לאחר תאונת עבודה: המדריך שכל עובד צריך להכיר

ביטוח תאונות עבודה חל על כל העובדים בישראל ומזכה עובד שנפגע בתאונה בתגמולים מהמוסד לביטוח לאומי. כך תמצו את זכויותיכם באופן מיטבי במקרה שנגרם לכם נזק עקב פגיעה בעבודה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
תאונת עבודה
תאונת עבודה | צילום: Shutterstock
2
גלריה

ביטוח תאונות עבודה של המוסד לביטוח לאומי חל על כל העובדים במדינת ישראל ותקף גם ביחס לעובדים זרים. תכליתו הסוציאלית של ביטוח תאונות עבודה היא לסייע לעובדים - מבוטחים שנפגעו בעבודתם ולפצות אותם על אובדן ההכנסה שנגרם להם לאחר הפגיעה ובעקבותיה.

כמו כן, במסגרת טופס התביעה לדמי פגיעה העובד נדרש לתאר את נסיבות הפגיעה ולציין את תאריך הפסקת העבודה עקב הפגיעה. את התביעה לדמי פגיעה העובד צריך להגיש תוך 12 חודשים ממועד האירוע. הגשת תביעה לדמי פגיעה באיחור עלולה לפגוע בזכאותו של העובד לדמי פגיעה ואף להביא להפחתה של גמלת הנכות שיקבל אם ייקבעו לו אחוזי נכות על ידי ועדה רפואית של הביטוח הלאומי.

עורך הדין יניב זחצ'ינסקי
עורך הדין יניב זחצ'ינסקי | צילום: טלי ליפשיץ

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

תגיות:
תאונה
/
זכויות עובדים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף