ניצה שמואלי, אמו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל, לוחם שנפל בפעילות מבצעית בגבול רצועת עזה, התראיינה היום (שני) בתוכניתה של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, שיתפה בתחושות נוכח האובדן הכבד, והפנתה אצבע מאשימה כלפי מי שהיה באותו זמן מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה יואב ברונר, נוכח הפעולה שגבתה את מות בנה.

"בראל הותר חשוף למוות": משפחת הלוחם שנהרג ברצועה מגיבה על תחקיר צה"ל
אמו של בראל חדריה שמואלי: "מי שעזר למחבל לרצוח את בני הוא המח"ט"

"יום הזיכרון הוא לא יום קל, יום שכל העם מתאחד ונזכר בכל החללים, שומע את כל הסיפורים על כל אחד ואחד. לא פשוט", אמרה שמואלי בפתח השיחה, "אני רוצה דווקא לדבר על יואב ברונר, היום בראל, אני רוצה מאוד שברונר ישמע אותי. בא לי לצרוח בכל הכוח - בראל היה צריך להיות איתנו, בראל לא היה צריך להירצח באותו יום".

עוד אמרה כי "בראל לא היה קשור ליואב ברונר, ברונר השאיל את בראל להפגנה שקטה. הוא לא השגיח עליו. ברונר טען שהוא היה צמוד לבראל. ממרום גילו וממרום תפקידו, אם באמת הוא היה ליד בראל, והיה רואה שמתנהל קרב יריות במשך שעתיים, אולי גם יותר, סביר להניח שהוא היה אומר לבראל לצאת משם. אמרו להם לבוא להכיל את המחבלים, לא לירות בהם".

בנוסף, שיתפה ניצה שמואלי על שיחותיה עם ברונר מהרגע שבראל ז"ל נפצע ועד היום: "יצא לי לדבר איתו פעמיים, ביום השני של הפציעה, שבראל היה בבית החולים, ב־11 וחצי בלילה פגשתי את ברונר פעם ראשונה, מגיע לבית החולים עם פמליה אחריו. שאלתי 'מי אתה?', והוא אמר לי 'אני הייתי בזמן שבראל נפצע, הייתי צמוד אליו'. בזמן השבעה הוא הגיע אליי הבייתה ושאלתי אותו 'כשבראל נפצע איפה היית?', הוא אמר לי 'היית 4 מטר ממנו'".

"אני שומעת המון שקרים", תקפה, "אף אחד לא רוצה להודות, אף אחד לא רוצה לפשוט את המדים כמו שהם הבטיחו כי אם הם כשלו ככה עם בראל זה יכול להיות מחר עם ילד אחר. אני לא יודעת איזו מין ערכיות יש לאותו אדם, לברונר. בראל לא היה במלחמה, בראל לא היה במבצע, בראל היה בהפגנה שקטה. לא היה מי שישגיח, מי שיתן הוראות, הטלפון של בראל אצלנו ביד. יום קודם בראל שלח הודעה למפקדים שלו 'תקחו אותי מפה, אני לא מבין מה אני עושה פה'. אין יותר מזה".

באשר לדרישת המשפחות השכולות שפוליטיקאים לא יגיעו לבתי העלמין, הבהירה: "אני במצב נפשי כל כך לא טוב שאני באמת לא שמה את עצמי במקום הזה. זה לא שזה לא מעניין אותי, פשוט אני לא שם. אם יבואו, לא יבואו. אני מעדיפה לא להגיב".

על הביקורת שהטיחה בזמנו לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, אמרה: "לא התנצלתי, לא היה לי על מה להתנצל. שלחתי ילד לצבא וקיבלתי אותו בארון. כן, בנט פעל לא נכון. גם כשנפגשתי איתו אמרתי לו, גם היה סוג של ויכוח קטן. הוא אמר לי שבראל נהרג ואמרתי לא, בראל נרצח. בראל נרצח במשמרת של בנט, של אביב כוכבי".

לסיום, נזכרה ניצה בשיחה האחרונה שלה עם בנה בראל ז"ל: "ביום שישי בלילה, בסביבות 12 בלילה, בראל התקשר אליי בשיחת וידאו, שעל המסך בת הזוג שלו שהייתה. ראיתי אותו, דיברנו על מה נשמע, מה אתה עושה, הוא לא היה בבסיס, הוא היה כבר ברצועת עזה. הוא קם מהמיטה והלך הצידה, ואחרי כמה דקות השיחה הסתיימה. אם הייתי יודעת שזו השיחה האחרונה, או שביום חמישי האחרון שהוא היה בבית, אולי לא הייתי משחררת".

"מה הוא הספיק לומר לך?", שאלה דוידוב, ושמואלי סיפרה: "הוא ידע שתמיד אני שואלת, חוקרת וחשדנית, אבל תמיד ידע להסיח את דעתי עם הצחוק שלו. תמיד ידעתי שאם הוא לא זורם איתי במשהו אני צריכה לעבור הלאה, אז המשכנו הלאה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM