רצח האם הצעירה ושני ילדיה הלילה בטייבה העלה את מספר מקרי הרצח בחברה הערבית ל-64, יותר מפי שניים לעומת 27 מקרי רצח בתקופה המקבילה אשתקד.  עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, שוחח היום (שני) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM, ותקף: "ראש אגף מודיעין חקירות ניצב יגאל בן שלום צריך להניח את המפתחות ולעוף הביתה. המשטרה חייבת להודות שהיא לא מקצועית ולא מקצוענית בנושא של פענוח מקרי רצח".

"אנחנו מדברים על 64 מקרי רצח בחברה הערבית לבדה, מול 27 נרצחים בתקופה המקבילה אשתקד", הסביר עו"ד פישלר. "את המספרים האלה צריכים לנתח, לא רק מבחינת הגידול המדהים, המפחיד והמצמרר הזה, אלא לרוץ מיד למטה הארצי ולשאול את ניצב יגאל בן שלום, ראש אגף מודיעין וחקירות, שיספר מה שיעור הפענוחים במגזר הערבי ויגיד שבארבעת החודשים האחרונים, שיעור הפיענוחים עומד על סדר גודל של 5% - ותבין לבד שמדובר בפשיטת רגל".

"למה אני אומר את זה בכעס?", הסביר, "לא רק שמדובר במקרה רצח, שברור שזו לא גזירה משמים, היו לנו הבטחות והזיכרון שלנו לא קצר. היה מפכ"ל אחד, רוני אלשייך, שאמר פעם אחר פעם 'מניעה מצבית, מניעה מצבית' - וזה הדגל שהוא התגאה בו, כאילו יש בכוחה של משטרת ישראל לחזות או למנוע. אז מה הותרת אחרי לכתך?", המשיך עורך הדין, "אמרת שאתה תורם את 'המניעה מצבית' ולא נשאר דבר וחצי דבר מהסיסמה הריקה מתוכן".

זירת האירוע בטייבה (צילום: דוברות המשטרה)

"יש לנו אגף מודיעין וחקירות, אגף מאוחד שבראשו ניצב בן שלום. בחקירות הראיתי, ששיעור הפענוחים של מקרי הרצח 5 אחוזים - אז הוא נכשל. במודיעין לא מנעו את זה - אז הוא נכשל. המפכ"ל, שאני מאד אוהב, רואה את הביצועים של יגאל בן שלום ואתה רואה ששיעור הפענוחים היה כבר 50 אחוז, ירד ל-34 בחברה הערבית והיהודית ביחד, חצי פוענחו וחצי לא, כלומר - אתה רואה שהמשטרה לא מתפקדת ויש לנו בעיה. דוברי המשטרה יגידו לנו: 'אנחנו צריכים תקציבים', תפסנו נשק וזו חרטא. המשטרה חייבת להודות שהיא לא מקצועית ולא מקצוענית בנושא הזה של פענוח תיקי רצח. אותם ניצבים בגימלאות, שחושבים שיש להם תובנה ודעת וניסיון, הם אלו שצריכים לסייע למפכ"ל הנוכחי איך מטפלים לא רק בפשיעה במגזר הערבי, אלא בפשיעה בכלל".

"המשטרה חולה", הוא סיכם, "ולא אומרים את זה כדי להכאיב או להרוס אותה. מישהו צריך שם להתעורר. מישהו צריך לשאול שאלות: מה קורה? תראה, מפכ"ל המשטרה פוקד על יגאל בן שלום 'תעשה ישיבת סטטוסים עם מפקדי ימ"רים כדי לראות מה קורה בתיקים'. אם בן שלום לא יודע את זה לבד, הוא היה צריך להניח את המפתחות מזמן ולעוף הביתה, זה א'-ב' בעבודה. צריך לרענן צוותי חקירה, להביא גימלאים לסייע להם. אלף ואחד פתרונות - לפני שנותנים להם שקל אחד".