מנכ"ל "הביטחוניסטים", תא"ל (מיל') אמיר אביבי, שוחח היום (רביעי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM על המתיחות הביטחונית וההסחלמה בדרום והזהיר: "יש בעזה התעצמות אין סופית. יבוא יום ועזה תשקע לים מכמות המנהרות שם. לצה"ל לא תמיד יהיה שפן לשלוף מהכובע". 

מעמיסים רקטות ומוציאים טילים: הג'יהאד האסלאמי חושף את ההכנות לירי על ישראל | צפו
המתיחות בדרום: זינוק של מאות אחוזים בפניות לסיוע נפשי בשדרות

בפתח הדברים העריך אביבי לאן הולכת ההסלמה הביטחונית בדרום: "ההסלמה הזאת, האירוע הזה בסופו של דבר ייסגר. יכול להיות בבוקר, אחה"צ, בערב. אבל בסוף יש פה סימפטום למחלה הרבה יותר גדולה שנקראת המשטר האיראני. סופו של דבר, חמאס, הג'יהאד האיסלאמי אלה מיליציות איראניות שמקבלות כסף הכוונה ואמצעים מאיראן ומי שמנהל את האירוע זה האיראנים בסופו של דבר".

"מזכיר לי את "צוק איתן". נגררנו למערכה שנמשכה 51 יום, כי חמאס חו"ל שישבו במפרשיות פאר, דחפו למערכה ארוכה ואלה שהיו בעזה שרדו את המערכה הזאת. כשהעסק מנוהל מרחוק מעשרות אלפי ק"מ הרבה יותר קל ללחוץ על ההדק ולעודד כל הזמן תקיפות. האיראנים מרגישים בטוחים על כל השינויים האסטרטגים, ההתחזקות שלהם במזרח התיכון, עם הרוסים, עם הסינים שתומכים בהם, עם הנמוגוטה האמריקאית שהולכת ומתפשטת".

אפשר להעריך בכמה זמן זה ייסגר ובמה זה ייסגר?
"בשביל זה צריך להיות נביאים. לצה"ל יש מודיעין טוב מאד עם בנק מטרות מאד מאד רחב ואנחנו נמצאים במציאות שביום יום חמאס וג'יהאד האיסלאמי מתעצמים מייצרים רקטות נמצאים בהתעצמות ובונים את הכוח ובניגוד ליהודה ושומרון אנחנו לא פועלים שם. יש שם התעצמות אין סופית".

"כשכבר קורית מערכה, כשכבר יש ירי, יש הזדמנות לצה"ל לפגוע משמעותית ולצמצם יכולות לא רק בהסתכלות נקודתית עכשיו אלא בכלל על היכולות ארוכות הטווח, כשהאסטרטגיה של חמאס לעשות משהו קצר. אז ככל שצה"ל מכה יותר חזק וביותר אמצעים שמשפיעים עליהם לטווח ארוך, אז יש להם אינטרס לסיים את האירוע".

כשנשאל על היעדים שצה"ל תקף הלילה הסביר אביבי כי "יש שם התעצמות אין סופית. לפעמים אני אומר שיגיע היום שעזה תתנתק כמו אטלנטיס, פשוט תשקע לים מכמות המנהרות שיש שם. לבנות עשרות מיליוני דולרים. כשצה"ל תוקף מנהרה, הפגיעה הכלכלית היא משמעותית, כשהוא תוקף לייצור רקטות, יש שם השקעה אדירה. יש להם מה להפסיד. אם הם רוצים מערכה, בסדר, נלך למערכה אבל זו תגובה נקודתית וצה"ל משמיד תשתיות אז גם להם יש אינטרס בסופו של דבר לסגור כמה שיותר מהר".

הוא הוסיף: "אבל יש פה סימפטום של מחלה הרבה יותר גדולה שהולכת ונבנית. יגיע היום והרגע שנצטרך להכריע את הדבר הזה. מדינת ישראל לא יכולה להיות לנצח בת ערובה של ארגוני טרור עם רקטות שמכסות את כל מדינת ישראל. לצערי זה מחזיר אותי לאוסלו ולהתנתקות. הגיע הזמן שהיה ברור לכולם: לטמטום מדיני אין פתרונות קסם צבאיים. אם בסופו של דבר המדינאים שלנו מייצרים מציאות בלתי אפשרית, לצה"ל לא יהיה תמיד את השפן לשלוף מהכובע. אנחנו מתמודדים עם זה מעל 15 שנה".

כשאתה אומר להכריע, מה זה אומר? לתקוף פיזית באיראן? 
"אני חושב שזה ברור שיגיע היום שבו נצטרך באמת באמת לעצור את הסיפור הזה, זה יגרור איזושהי מלחמה אזורית וכאן מדינת ישראל צריכה להחליט שהיא מכריעה את הסיפור גם בעזה וגם בלבנון".

לסיום התייחס אביבי לסוגיית האסירים הביטחוניים בישראל, שהציתה את סבב ההסלמה הנוכחי לאחר מותו של האסיר חאדר עדנאן ששבת רעב, והסביר: "הם תמיד ימצאו סיבות לתקוף, אסור לנו לייצר מציאות שאנחנו מתכופפים לדבר הזה. פעם אחת, מנסים לכופף אותנו במצעד הדגלים, פעם אחרת אסירים ששובתים רעב. ישראל בכל פעם שתתכופף, הלחץ עליה רק יגבר. צריך לשים קווים ברורים ולפעול בצורה נחושה מול הטרור".