חשוד נוטרל מוקדם יותר היום (רביעי) לאחר שעל פי החשד שניסה לתקוף חיילים בעת בידוק רכב במחסום סמוך לבית"ר עלית. הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לתקרית: "אנחנו לא יודעים לגמרי אם זה ניסיון פיגוע, זו גזרת גוש עציון סמוך לבית לחם. אירוע שמתפתח מבידוק של רכב, מתפתחת שם אלימות".

"על פי העדויות של החיילים תוקפים אותם באלימות, באיזשהו שלב החיילים מדווחים שניסו לגנוב להם את הנשק ואז אחד החיילים יורה בפלג גוף תחתון. הפלסטיני נפצע קשה. תקרית שאני לא יודע לאפיין אותה אם היא פיגוע או לא פיגוע. המתיחות בשטח בהחלט מורגשת מאוד. אמרו שהחייל פעל נכון מרגע שחשש שמנסים לגנוב לו את הנשק וגם הותקף", הוסיף.

בהמשך, התייחס לסבב המינויים הראשון של הרמטכ"ל ואמר כי "זה יותר ממינוי, זה ארבעה מינויים חדשים. תתי אלופים שזה בעצם הדור הבא של המטה הכללי. הרצי הלוי למעשה מעצב כבר את המטה הכללי שלו. שימו לב למיעוט קציני חיל האוויר, בדרך כלל יש שניים או שלושה, אבל מעבר לזה הוא שם אופציה של שלושה אלופים שיהיו בוגרי פיקודים שונים שיתמודדו על תפקיד סגן הרמטכ"ל הבא".

הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)
הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

"זה שכל סבב מינויים אנחנו כל הזמן מתעסקים בשאלה הנפיצה 'למה הוא לא', היא על גבול השרלטנות. אני מסתובב סביב הצבא כבר 30 שנה, אבל אני אגיד בצניעות - התחושה או ההרגשה הזו שאפשר לשבת מהצד ולהגיד 'זה אלוף, וזה אלוף הוא מעולה, זה יותר חלש'. זה כבר על גבול השרלטנות. אנחנו לא נמצאים. גדי איזנקוט, כוכבי, ועכשיו הרצי הלוי, הם צריכים לעשות את הבחירה בין אנשים מצויינים את מי הם רוצים בנבחרת שלהם במטה הכללי", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm