צה"ל פתח הלילה במבצע צבאי ברצועת עזה, בו תקף מטרות של הג'יהאד האסלאמי. על פי הדיווחים, עשרה בני אדם נהרגו בתקיפות. הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שוחח עם טל שלו וענת דוידוב ברדיו 103FM, הסביר על המבצע והביא פרטים חדשים בעניין.

צה"ל פתח במבצע נגד הג'יהאד האסלאמי: שלושה בכירים חוסלו
40 כלי טיס ושלושה יעדים: כך נראתה התקיפה המפתיעה של צה"ל בעזה

"נערכו לפעולה במערכת הביטחון בצורה ממודרת", טען לב רם. "הסבב הקודם לא הסתיים בצורה רשמית מבחינת מדינת ישראל. אנחנו לא יודעים איך זה יתפתח, השעות הללו הן שעות של המתנה. במקרה הזה, היוזמה הייתה בידי ישראל".

"מבחינה מבצעית לארגוני הטרור לוקח זמן להתארגן אחרי הפתעה כזו", הוסיף. "אני בטוח שהמצרים מאחורי הקלעים חזק בניסיון להשאיר לפחות את חמאס מחוץ לעניין, אבל אני לא בטוח שזה מה שיקרה. בצה"ל נערכים לאפשרות שחמאס ייכנס לזה, השקט בשעות האחרונות אינו מעיד על דבר מלבד זה שמנסים לתאם. הערכת המוצא במערכת הביטחון הוא שמחכים לאירוע שכבר ההתחלה הוא ירי משמעותי מהרצועה לעבר ישראל, או אירוע אחר".

מבצע "מגן וחץ": תקיפות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

עוד הדגיש הפרשן הצבאי כי "מדובר באנשים מאוד מוכרים ברצועה, אנשים מוכרים במשך שנים רבות וסוחבים איתם מעגלי קשר בין ארגוני טרור כאלה ואחרים. אני אהיה מאוד מופתע אם התגובה לחיסולים תהיה נקודתית. צריך להיערך לאירוע משמעותי של כמה ימים לפחות. האפשרות החמורה ביותר יכולה להגיע עד למבצע ברצועת עזה, לא רק סבב, אלא מבצע יותר משמעותי. המצרים, כמו ששמענו בין השורות, מאוד מעורבים".