בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף פרסם הערב (רביעי) את ההנחיות המעודכנות לניהול שיגרת חירום בעורף. ההנחיות תקפות מהיום ועד ליום שישי (12.05) בשעה 14:00.

מבצע מגן וחץ | עדכונים שוטפים

עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב - פעילות מצומצמת

פעילות חינוכיות לא יתקיימו. הודעת המכללה האקדמית ספיר הודיעה כי מחר לא יתקיימו לימודים ומבחנים גם לא באופן מקוון. אוניברסיטת בן-גוריון הודיעה כי הקמפוסים בבאר-שבע ימשיכו במתכונת חירום לפיה לימודים יועברו בזום, מעבדות הוראה ובחינות לא יתקיימו. חלק מההתנסויות הקליניות יתקיימו בבתי החולים - יש לברר מול המחלקה.

מהמכללה לחינוך בשדות נגב נמסר: "בהתאם להנחיות פיקוד העורף, בשל המתיחות בדרום גם מחר לא יתקיימו לימודים במכללה ייתכנו שינויים והמכללה תעדכן את הסטודנטים והסגל המנהלי לאור ההתפתחויות". גם המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, הודיעה על ביטול לימודים פרונטליים עד להודעה אחרת. 

מכללת "עתיד" באר שבע להנדסאים והכשרות מקצועיות מסרה כי "בהמשך להנחיות פיקוד העורף ועל פי הערכת המצב, מהיום לא יתקיימו לימודים פרונטאליים במכללה. כל הלימודים יתקיימו במתכונת מקוונת באמצעות זום. הסטודנטים מתבקשים להתעדכן באמצעות הדוא"ל ואמצעי התקשור הנוספים. אנו עומדים לצידם של הסטודנטים וסגל ההוראה במכללה".

ניתן להתקהל  בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה, עם זאת חופי הרחצה סגורים לציבור. במקומות העבודה ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. בנוסף, רכבת ישראל מסרה כי בשל הנחיות גורמי הבטחון, לא יופעלו עד הודעה חדשה רכבות בין תחנות נתיבות ואשקלון, ותחנת שדרות תישאר סגורה. רכבות יופעלו בין נתיבות לבאר שבע. ומאשקלון צפונה.

הנחיות פיקוד העורף (צילום: דובר צה''ל)
הנחיות פיקוד העורף (צילום: דובר צה''ל)

בשאר הארץ - פעילות מלאה. אין הגבלות על קיום פעילויות חינוכיות, פעילות במקומות העבודה והתקהלויות ושירותים.