ברקע הפסקת האש מול הג'יהאד האיסלאמי, אלוף מיל' איל בן ראובן, לשעבר סגן מפקד פיקוד הצפון, שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM על מבצע "מגן וחץ" בעזה, והזהיר: "מצעד הדגלים המתקרב מייצר מערכות שלצד הטרוריסטי קל להשתמש בו כדי להלהיט את הרוחות מבחוץ וגם מבפנים".

ראש אגף מבצעים: "יכול להיות שיהיה מבצע נוסף, לא קונים פה שקט לעולמי עד"

"ראשית, אני מברך על הפסקת האש שתחזיק מעמד לפחות כמה ימים, אנחנו כבר לפני מבחן קשה בחמישי-שישי, מצעד הדגלים בירושלים", ציין. "זה כבר לא רק ג'יהאד, זה חמאס, זה כבר כל העולם, המוסלמי, ירושלים. ראינו פה מבצע בו צה"ל עשה עבודה מצוינת גם בעניין העיתוי וההפתעה, במודיעין, סגירת מעגלי אש, הגנה מאד טובה ואפקטיבית על האזרחים. נכון היה לעצור".

"צה"ל עשה מאמצים אדירים, של איך להימנע בפגיעה בחפים מפשע מתוך ידיעה של הנזק שזה גורם. הבשורות הרעות לצערי הן לשאלה אם קרה משהו בעזה שמבטיח שקט לאורך זמן - התשובה היא חד משמעית לא. התשובה הכי נכונה מבחינת הצבא, שמעתי ממפקד בכיר: 'הדבר היחידי שאני יודע להבטיח, אם ירו עלינו אנחנו נירה בחזרה ונכה שוב'. זו תשובה של מפקד בצבא. הבעיה כרגע היא הדרג המדיני. אם היה סיכוי לבשורה טובה, היא צריכה לבוא מהדרג המדינה שתפקידו לקחת הישגים צבאיים למשהו מדיני'", סיפר בן ראובן.

בן ראובן הדגיש כי הבשורה הטובה מהדרג המדיני צריכה לבוא לדוגמה בהכרזה על יציאה של 50 אלף עובדים לעבודה בישראל, ושיקום כלכלי של עזה ותושביה, ונשאל: "האם ראש הממשלה יבין שהוא צריך לשנות משהו בהתנהלות שלו?" הוא השיב: "כבר ראיתי שהאדון הנכבד שר הביזיון הלאומי בן גביר מדבר על כך שהכל בזכותו וכבר אומר 'אותו דבר, בוא נעשה גם ביהודה ושומרון'".

חיסול בכיר הג'יהאד ברצועת עזה, מבצע "מגן וחץ"

"מבחינתו, אותו דבר זה להפעיל F16 וכל היכולות האלה גם ביהודה ושומרון. כבר אנחנו רואים את היציאות הפוליטיות הלא אחראיות שאני מניח שנראה במהלך השבוע. נשארנו עם אותה משפחה רעה, זאת הבשורה הרעה ביותר. אין שום סיכוי למהלך מדיני. אנחנו נראה את הממשלה הזאת מעבירה תקציב, דרך כל הכספים להסכמים הקואליציונים, האיומים והנוראים".

הוא תקף: "הממשלה הזאת קלקלה במשך ארבעה חודשים את מדינת ישראל בראייה של ביטחון לאומי, בראייה כלכלית, בהכל. עם ממשלה קיצונית שכזו אין שום סיכוי כרגע למעט התהדרות במבצע צבאי מוצלח. יש לנו באמת צבא מצוין".

הוא חזר לנושא מצעד הדגלים, ואמר: "בעוד חמישה ימים אנחנו במצעד הדגלים בירושלים. זה 'שומר החומות' הקודם. הסיפור של מצעד הדגלים מייצר מערכות שלצד הטרוריסטי בוודאי, קל מאד להשתמש בו כדי להלהיט את הרוחות מבחוץ וגם בפנים. זה דבר שיכול להביא גם את חמאס וגם את חזבאללה וגם את הקיצונים שבערביי ישראל שראינו אותם פועלים בצורה כזאת". 

"אני לא חושב שמבחינת הדינמיקה המדינית אפשר לבטל את מצעד הדגלים. המצעד הזה יצעד. צריך לעשות כל מאמץ כדי להוריד את הלהבות, להשתמש בהרתעה שהמבצע הזה הביא, וכולי תקווה שהיא תעבוד", אמר. "הבשורה הרעה היא ממשלה רעה, שעלולה בקלות להלהיט את הרוחות, שוב יש לנו את החברים האלה שכל קשר בין אחריות לאומית לפה שלהם לא קיים. צר לי, לא רוצה להתבטא במלים שאני משתמש אבל אני חושש אנחנו כנראה חוזרים לסחי שהיינו בו לפני שיצאנו למבצע הזה. אני מקווה מאד שנתבדה".