פרשן "מעריב" טל לב רם שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגיא פלג בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM והתייחס לפרטי הפיגוע אתמול בצפון השומרון בו נרצח ביריות הישראלי בן ה-30, מאיר תמרי ז"ל, אב לשניים מהיישוב חרמש. 

פיגוע בשומרון: שניים נרצחו מירי מרכב חולף בסמוך לחווארה

"הפיגוע קרה ממש בכניסה בו התגורר מאיר. מחבלים יצאו ככל הנראה ממחנה הפליטים נור א-שמס, ממחנות הפליטים שהיו יחסית שקטים בשנים האחרונות. שני המחבלים שהיו ברכב עקפו את רכבו של מאיר, ירו בין 9-7 קליעים, הוא הצליח להגיע עם הרכב אל שער היישוב ואז התמוטט. הוא היה בהכרה ובדרך לבית החולים מצבו הידרדר. זו משפחה צעירה מאוד, טרגדיה גדולה", אמר הפרשן בפתח הריאיון.

עוד הוסיף: "צריך לזכור רק דבר אחד חשוב. אחרי הפיגוע היום, היכולות הטכנולוגיות שמאפשרות כל מיני דברים כמו מצלמה או זיהוי פנים ודברים שקשורים לטכנולוגיות יוצאות דופן, משפרים ומנהלים. זה אותו מחנה פליטים שבו צה"ל פעל בלילה לפני, כאשר חייל נפצע בינוני ממטען חבלה. משם יצאו המחבלים. יו"ר המועצה אומר שאין מחסומים וקשה לצה"ל לאבטח את היישובים. כמובן שהסיפור הזה יותר מורכב. איפה זה יותר מוזר בעיניי? שאני שומע חבר כנסת, ח"כ בוארון מהליכוד שאומר שצה"ל צריך להסיר את הכפפות ולהפסיק לחפש את השקט התעשייתי. אתה הממשלה. מתוך הממשלה אומרים שהבעיה היא צה"ל".

לסיום, הדגיש: "בשורה התחתונה אנחנו רואים מחנות פליטים שהיו שקטים יותר. אנחנו רואים בחודשים האחרונים פיגועי ירי על צירי תנועה. זה הסיפור בסוף. התארגנות מסודרת או מחבל בודד, שיוצאים ועושים פיגוע על צירי התנועה. המצב הביטחוני ביהודה ושומרון מורכב מאוד".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM

רוני מזרחי, יו"ר חרמש, שוחח בתכנית באותו נושא וסיפר על משפחתו של תמרי ז"ל: "מדובר בזוג צעיר ביישוב, טל היא בת ממשיכה ביישוב. בחור מקסים, קבלן, עוזר למי שצריך מכל הלב, חבל לנו. איבדנו איש יקר. כלפי הצבא אין לי מה לבקר, הגורמים המדיניים הסירו את המחסום".

עוד אמר: "במידה והיה פה מחסום - הפיגוע היה נמנע חד משמעית. אנחנו יודעים שהגזרה חמה בחצי השנה האחרונה ומבקשים שיהיה על הציר הזה מחסום שמונע ממפגע לברוח לג'נין, אותו דבר היו צריכים לעשות פה לכיוון טול כרם. מה שהיינו רוצים זה שיאיישו באופן קבוע את המחסום. למרות שאנו שני יישובי קצה, זה 10 דקות נסיעה מחריש. כרגע ממשיכים במרקם חיים רגיל, תפקיד הצבא הוא לתת לנו תחושת ביטחון. החוליה תיתפס מהר מאוד אבל לנו זה כבר לא עוזר. אין לנו שום תחושת פחד, אנו ממשיכים את החיים כרגיל".