העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר (ראשון) מפי מקור מצרי, כי קהיר הזמינה את מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי לסבב שיחות חדש על מנת לדון ברגיעה ארכות טווח בין הפלגים לישראל. זאת, כשלושה שבועות לאחר שהסתיים מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה.

המקור ציין בנוסף כי התקיימו בתקופה האחרונה שיחות גם בין גורמי ביטחון מצריים לאיראנים, בנוגע למצב ברצועת עזה וביהודה ושומרון, בשל תמיכתה של טהרן בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. עוד ציין המקור המצרי כי "השיחות מתקיימות בקהיר בעקבות ההסלמה האחרונה ברצועת עזה, כצעד מקדים במסגרת הדיונים להסדרים ברצועה". עם זאת, לדבריו "הפרויקט הזה עומד בפני שורה של מכשולים, שהחשוב שבהם הוא חוסר ההתהלבות בצד המצרי להרחיב את תפקידיה בכל הקשור לניהול הפרויקטים ברצועה, שכן הפיקוח על ניהול הנמל בתוך עזה הופך את מצרים אחראי אל מול הכוחות הבינלאומיים וישראל, במקרה של הברחת נשק לרצועה דרך הנמל".

ספינה עוגנת בנמל אל-עריש (צילום: gettyimages)
ספינה עוגנת בנמל אל-עריש (צילום: gettyimages)

עזה (צילום: gettyimages)
עזה (צילום: gettyimages)

"בין הנושאים העומדים בשיחות בין קהיר לחאמס והג'יהאד האסלאמי הוא אספקת חשמל מצרי לרצועה, באמצעות פרויקט גדול, שבאמצעותו תספק מצרים לעזרה 100 מגה וואט, ויתוגבר בהמשך", הוסיף המקור. לאחר סבב השיחות עם ארגוני הטרור, מצרים מתכננת לקיים פגישה עם ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, שביקר לאחרונה בקהיר, ולאחר מכן יחלו הצדדים בסדרת פגישות טכניות בנושא פיתוח הרשת והקווים בין רפיח לאל-עריש.

על פי הדיווח, הצוותים הטכניים הקשורים לרשת החשמל בעזה יחלו בקרוב לפתח רשתות וקווי חשמל באזור רפיח. "פרויקט חיוני זה יתפתח באופן רציף, כדי לספק כמויות גדולות של אנרגיה חשמלית לרצועת עזה, שעשויות להגיע בהמשך גם ל-300 מגה וואט", כך לדברי המקור המצרי. עוד ציין כי הנושא השלישי שיעמוד על סדר היום קשור לשדה הגז הפלסטיני מול חופי הרצועה, שנמצא תחת משא ומתן נרחב בין מצרים, ישראל והרשות הפלסטינית, בנוגע להפעלתו. לטענתו, חמאס דורש כי בהסכם ההפעלה, תקבל עזה נתח קבוע מההכנסות, לפני שיפנה אותן לרשות הפלסטינית.