בית המשפט קיבל הבוקר (שלישי) את הסדר הטיעון בין הפרקליטות הצבאית לבין רכזי המודיעין של המשטרה הצבאית, שהועמדו לדין בפרשת התאבדותו של הלוחם ניב לובטון ז"ל ששם קץ לחייו. ערן לובטון, אביו של ניב, שוחח על כך עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103fm.

"זה תוצר של הפרקליטות, של הכתב האישום שהתובע הצבאי הראשי הקודם הגיש. זה תוצר של ניגוד עניינים פשוט זועק לשמיים של קשר בין התובע הצבאי הראשי לבין בכירים במצ"ח, וביניהם קשר אישי עם מפקד מצ"ח באר שבע, וככה זה נראה", תקף לובטון בפתח השיחה. "כשתובע צבאי ראשי אומר לנו בתחילת הדרך שלצערו הוא נפגש עם הרבה משפחות שכולות וכולן מחליטות להמשיך הלאה ואנחנו החלטנו לחפור בנושא, אז אתה מבין כבר לאיזה כיוון זה הולך".

"אשתי אמרה לו בדמעות, 'ככה היית רוצה שיחפשו את הילדים שלך?', הוא הסתכל עליה ואמר 'מה את רוצה? שהם ידליקו את השמש?'. זה ערך של חיי אדם - זה מעניין מישהו? זה ממשיך בכתב אישום המזלזל הזה, טיוח. טייחו את כל הסיפור הזה", הוסיף.

עוד חשף לובטון כי "חלק מהעובדות הגיעו אליי אחרי שהסתיים הדיון בבג"ץ. הבאתי את הכול בפני הפרקליטות, השאלה למי אני אמור לפנות. הם מסרבים לחקור את זה בעצמם, מסרבים להודות שהיה פה טיוח. למי אני אמור לפנות? למי? הכול ברור היום. היום אין מה לעשות, חבל שבית המשפט מחליט בסופו של דבר לשמור על העבריינים והפושעים, ולא על הילדים שלנו. היינו בכל הדיונים, השמענו בפניהם את כל העובדות, כל מה שטייחו, כל מה שהסתירו מאיתנו ומבית המשפט".

בנוסף תקף לובטון את ההתנהלות בתיק בנו: "עד היום השיחות האמיתיות לא הובאו בפני בית המשפט, לא שהוא כתב לו 'נביא את החבר הכי טוב שלו ונזיין אותו', לא את הכינוי המזוויע שקראו לבן שלי 'פחדני', גם נהנו מזה. לא את כל העובדות שהם הכניסו את כל החומרים למערכת שלהם אחרי שניב קבור מתחת לאדמה. שום דבר. היה פה מחדל, רשלנות, פשע של הפרקליטות. מישהו צריך פה לעשות משהו. אי אפשר להאשים אותנו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm