דובר צה"ל התייחס הערב (שלישי) לתחקיר הראשוני של פיגוע הירי סמוך ליישוב עלי. מהתחקיר עולה כי המחבלים, ככל הנראה מזוהי חמאס, הגיעו לזירה מהכפר עוריף. הם נכנסו למסעדה ופתחו באש, ממנו נרצחו שלושה בני אדם.

עוד עלה כי המחבלים המשיכו במסע הירי גם בתחנת הדלק הסמוכה ורצחו אדם נוסף. במקביל, אחד מעוברי האורח חיסל את אחד המחבלים, בעוד המחבל השני נמלט עם רכב יחד עם הנשק. הימ"מ והשב"כ פתחו במרדף אחריו ובמהלך אותר הרכב יחד עם הנשק סמוך לכפר טובאס. 

עד ראייה לפיגוע בעלי: "יריתי לעבר המחבל, הוא השיב באש"
שרוע על הקרקע: צפו בתיעוד הנטרול של המחבל מהפיגוע בעלי

כוחות הביטחון המשיכו במרדף אחר המחבל שאותר בכפר עצמו ולאחר שהוא ניסה להימלט, הם פתחו באש לעברו וחיסלו אותו. "היה מרדף מהיר מאוד שסגר את המעגל על המחבל. הרמט״ל קיים הערכת מצב בזירה יחד עם אלוף פיקוד המרכז והשב״כ", נמסר.

זירת הפיגוע בעלי (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
זירת הפיגוע בעלי (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

בצה"ל ציינו ששני המחבלים כאמור מזוהים עם החמאס, אולם מוקדם מדי לקבוע ולדעת כיצד תוכנן הפיגוע. כמו כן, לא היה מודיעין מקדים. "במידה ומתרחש פיגוע אנחנו פועלים לסגור מעגל. קוראים לאנשים לא לקחת את החוק לידיים ולתת לכוחות הביטחון לעשות את העבודה שלהם. נמשיך לפעול בנחישות כנגד הטרור", ציינו.

 "כרגע יודעים ששני המחבלים הם מזוהי חמאס, אך מוקדם לקבוע ולדעת כיצד תוכנן הפיגוע. הפיגוע מעיד על עליית מדרגה ברמת התוצאות הקשות וצריך לפעול מול טרור באופן ממוקד מול מודיעין האם הדבר הזה יוליד הסלמה רחבה יותר בשטח? מוקדם מדיי לדעת", הוסיף וציין כי כבר הלילה מספר פלוגות לוחמים יתגברו את צירי התנועה.