לאחר שאמש הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לזירת הפיגוע בעלי והתבטא בעד מבצע צבאי באי"וש, במהלך הלילה (שלישי-רביעי) קיים בן גביר מספר שיחות עם אנשי ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשיחות הוא העביר את המסר כי התנאים בשטח ביהודה ושומרון הפכו לבלתי נסבלים, וכי התושבים והלוחמים חשים מופקרים. בן גביר דרש לקיים דיון על האפשרות של מבצע נרחב.

נתניהו: "כל מי שפגע בנו - בקבר או בכלא"; בן גביר בזירת הפיגוע: "זמן למבצע צבאי"
לאחר הפעילות בג'נין: במערכת הביטחון נערכים לפיגועי נקמה

בן גביר הוסיף: "אישור ישוב חדש ביהודה ושומרון הוא צורך חיוני היום ולעתיד הציונות בכלל. שנים רבות עמלתי יחד עם חבריי להקמת ישובים ובניה נרחבת ביו"ש והממשלה הנוכחית היא הטובה ביותר למען ההתיישבות. יחד עם זאת, עכשיו חייבים גם מבצע צבאי נרחב לחיסול קיני הטרור בלב מדינת ישראל, לחסל מחבלים, להציב מחסומים ולחזור לסיכולים הממוקדים, כדי להחזיר את הביטחון ליהודה ושומרון". 

כזכור, אמש התבטא בן גביר בגנות הפיגוע הרצחני, ואמר: "קורא לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט: הגיע הזמן לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים, להוריד בניינים, לגרש מחבלים ולהעביר את חוק עונש מוות למחבלים".

בתום הערכת מצב אתמול גם נתניהו נשא דברים ואמר: "כבר הוכחנו בחודשים האחרונים שאנחנו באים חשבון עם כל המרצחים, בלי יוצא מן הכלל. כל מי שפגע בנו - נמצא או בקבר או בכלא. כך יהיה גם כאן. אני רוצה להגיד לכל מבקשי נפשנו - כל האופציות פתוחות. אנחנו נמשיך להילחם בטרור במלוא העוצמה ואנחנו ננצח אותו".