המתיחות הביטחונית בצפון: פצצת מרגמה שוגרה הבוקר (חמישי) מלבנון לשטח ישראל. לאחר שהכחיש את הדיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", דובר צה"ל עדכן כי אכן בוצע שיגור משטח לבנון שהתפוצץ בסמוך לגבול, בתוך שטח ישראל. בתגובה, צה"ל תקף בירי פגזים למרחב שממנו בוצע הירי. מערכות ההתרעה לא זיהו את השיגור, ולכן בצה"ל היו משוכנעים שלא היו נפילות בשטח ישראל. עם זאת, בסריקות התברר שהפצצה אכן התפוצצה בשטח ישראל.

השיגור שנורה לישראל היה פצצת מרגמה מערכות ההתרעה לא זיהו אותו ולכן היו משוכנעים שאין נפילות בשטח ישראל בסריקות  התברר שהתפוצץ בשטח ישראל

ברשתות הערביות בשפה הערבית פורסמו תמונות של עשן מיתמר, כשעל פי הדיווחים ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המקורבת לארגון חיזבאללה, נשמעו פיצוצים בכפר ע'ג'ר וחוות בסטרא. עוד טענה הרשת, כי צה"ל ירה מעל עשרה פגזים לשטח לבנון. במקביל, גורם בכוח יוניפי"ל מסר לרשת "אל-ערביה" כי הכוח לא זיהה כל שיגור שחצה לישראל.

ירי רקטה מלבנון לישראל (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')
ירי רקטה מלבנון לישראל (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

במקביל, ארגון חיזבאללה פרסם הבוקר כרוז רשמי, בטענה כי "ישראל סיפחה את החלק הצפוני של הכפר ע'ג'ר". בהודעת ארגון הטרור נכתב כי "הכיבוש הציוני נקט באמצעים מסוכנים בחלק הצפוני של הכפר ע'ג'ר, שמוכר על ידי האו"ם כחלק משטח לבנון, ללא כל מחלוקת. צעדים אלו, הכוללים הקמת גדר בטון סביב כל העיירה, דומה למה שישראל עשתה גם בגבול הבינלאומי". עוד נכתב בכרוז, כי "נוכח ההתפתחות המסוכנות הזו, אנו קוראים למדינת לבנון ומוסדותיה, ובמיוחד לממשלת לבנון ולעם הלבנוני על כל כוחותיו הפוליטיים והאזרחיים, לפעול למנוע את הסיפוח ולגרום לביטול הצעד התוקפני שננקט, וכן לפעול לשחרור חלק זה של המולדת".

ביום ראשון האחרון, דווח כי פעילי חיזבאללה פינו את אחד משני האוהלים שהוקמו בשטח ישראל, בהר דב, מעבר לקו הכחול. במקום נשאר אוהל נוסף, כשגם הפעילים עדיין שוהים בו. במהלך התקופה האחרונה ישראל גם הזהירה את לבנון "באמצעות מסר דיפלומטי" דרך האו"ם כי תשתמש בכוח צבאי לפינוי העמדה הצבאית שהקים חיזבאללה בשטח ישראל, כך דווח בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם ארגון הטרור השיעי.

ירי רקטה מלבנון לישראל (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')
ירי רקטה מלבנון לישראל (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

עוד דווח השבוע בעיתון "אל-אח'באר" כי "ישראל נסוגה מאיומיה לאחר שהתקבל מסר ברור ממספר גורמים כי כל פעולה ישראלית להסרת האוהלים תוביל למלחמה". עוד נכתב בעיתון, כי "השטח המקיף את שני האוהלים הפך לאחד האזורים המשוחררים לאחר שהיה חלק מהשטח הכבוש על ידי ישראל, שכן ההתנגדות הצליחה להקים שני אוהלים בעומק 30 מטר מעבר ל'קו הנסיגה' בשני האוהלים שוהים כעת מספר פעילים מכוחות ההתנגדות ותושבי המקום, כשהם נמצאים לא רחוק מכוחות הצבא הישראלי, שיצאו ב-1 ביוני עם טנק מרכבה בניסיון להפחיד את הלוחמים שיינטשו את האוהלים".

על פי העיתון הלבנוני, ישראל ביקשה את עזרתה של צרפת לתווך עם הנהגת חיזבאללה, על מנת לשכנע אותם להסיר את שני האוהלים. כמו כן, נטען כי ישראל גם פנתה לכוחות יוניפי"ל, שהתחייבו לתקשר עם הצבא הלבנוני. בחיזבאללה השיבו בשלילה לכל המסרים, כשגורמים בארגון מסרו כי "האזור שעליו מדבר האויב הוא שטח לבנוני כבוש".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]