מבצע "בית וגן": ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, קרא הבוקר (שישי) להרחיב את הפעילות הצבאית ביהודה ושומרון. "ארגוני הטרור בוחנים את הממשלה שלנו, את מערכת הביטחון שלנו", אמר בשיחה עם אריה אלדד בתוכניתו ב-103FM. "האם המבצע בג'נין הזה היה חד פעמי או שהוא יהיה מבצע שישנה את האסטרטגיה, את המשוואה, כפי שהיה במבצע חומת מגן".

המחבל ניסה לחדור ליישוב: פרטים חדשים מהפיגוע סמוך לקדומים
הותר לפרסום: לוחם צה"ל שילה יוסף אמיר נהרג בפיגוע הירי סמוך לקדומים

דגן הוסיף: "שים לב להבדל מדהים שיש בין עזה לבין צפון השומרון, כשעקרו את היישובים בגוש קטיף, נהיה גבול. בצפון השומרון למרות שעקרו אותנו, כשגירשו אותנו, צה"ל נשאר במקום. אם צה"ל נשאר במקום, למה צריך לעקור את היישובים? השם יודע. אנחנו צריכים להחזיר את ההתיישבות היהודית, להחזיר את המחסומים, לתת מכה צבאית. אם יהיה כבוד למדינת ישראל אצלם, יהיה ביטחון".

לבסוף התייחס דגן גם לנפילתו של סמ"ר שלה יוסף אמיר באירוע ירי בסמוך ליישוב קדומים: "אני מצפה מהממשלה להחזיר את המחסומים. כולם יודעים וזוכרים שהמחסומים הוסרו רק בגלל לחץ פוליטי בינלאומי של מדינות מעבר לים. אם היה מחסום בצומת גלעד כפי שהיה פעם לפני שנים, מאוד ייתכן שהפיגוע הזה לא היה יכול להתקיים. אני דורש לשחרר לצה"ל את הכבלים ולתת לפעול בכל מרחב יהודה ושומרון בכל הכוח".