יוצאי ויוצאות יחידות דובדבן ושמשון חתמו היום (שני) על עצומה נגד ההפיכה המשטרית לאור צמצום עילת הסבירות. לטענת מארגני העצומה רוב החותמים עדיין בשירות פעיל ועד כה נאספו לפחות 107 חתימות. 

מחבלת ניסתה לבצע פיגוע דקירה בירושלים - ונעצרה

כך צויין במסמך העצומה: "כל עוד לא תיעצרנה החקיקות הפוגעות בעצמאותה של מערכת המשפט, בשלטון החוק, ובצביונו הדמוקרטי של המשטר, במידה ונקרא להתנדב לשירות מילואים, או שירות מכל סוג שהוא לא נתנדב". 

לטענתם החקיקה החד צדדית סותרת באופן נחרץ את ערכי מגילת העצמאות ומשום כך הם נאלצים "להגן על מדינתנו וערכיה". 

על הביקורות בדבר סרבנותם הודגש במסמך: "נדגיש באופן ברור שלא מדובר בסרבנות ובוודאי שלא במרד. שירותנו מאז ומעולם היה מבוסס על התנדבות כאשר היה ברור לכל הצדדים מה נדרש מאתנו להקריב ולבצע, ומה נדרש מהמדינה. כיום, כשהממשלה והעומד בראשה משנים בכוח ובאופן אנטי-דמוקרטי את פני המדינה, נשבר האמון והחוזר הופר באופן חד צדדי ועל כן אנו מבינים כי לא נותרה לנו ברירה אחרת". 

בסיכום הדברים, קראו שוב לממשלה "להפסיק את החקיקה באופן מידי ולהתמקד בנושאים החשובים שחרטה על דגלה לפני הבחירות, ובראשם המאבק ביוקר המחיה, תוך שמירה על ערכי מגילת העצמאות - שוויון, צדק וחירות, ומחויבת מלאה למשטר דמוקרטי-ליברלי, באופן שיאפשר לנו להמשיך לשרת את מדינתנו".