חמישה בני אדם נפצעו, אחד באורח קשה והשאר בינוני, בפיגוע ירי היום (שלישי) סמוך לקניון מעלה אדומים. המחבל נוטרל על ידי  לוחם מג"ב ששהה במקום במקרה ולא היה בתפקיד. 

אביו של המחבל עובד במשך 25 בעיריית מעלה אדומים, נחשב כעובד מסור. איש מעובדי המתנ"ס בו עבד המחבל לא חשד בהתנהגות מוזרה מבחינתו. ראש העירייה,  בני כשריאל, סיפר  ל"מעריב": "זה פיגוע חריג, עובד מתנ"ס עם רישיון שעבר את הבדיקות הביטחונית. אבא שלו עובד 25 שנה בעיר, עובד טוב. אנחנו צריכים להפיק את הלקחים כיצד הוא קיבל את האישור ועבר את הבדיקה הביטחונית של הצבא. לכן, הנחיתי לאסור כניסה של עובדים פלסטינים לעיר למשך עד 24 שעות עד שנשב עם המשטרה וכוחות הביטחון ונפיק את הלקחים. מדובר באירוע חריג שנמצא בבדיקה".

"לא ראיתי בהלה, אבל התושבים כועסים. מערך האבטחה עלינו (העירייה), הצבא לא נמצא פה. אנחנו משתדלים לתת את האבטחה הטובה ביותר. בדקתי עם מנהל המתנ"ס והעובדים, העובד הזה נראה נורמטיבי, שיתף פעולה עם החברים שלו והעובדים במתנ"ס, אבל גם זה ייבדק. נרצה להפיק את הלקחים", שיתף. 

"אין לנו חיילים שעומדים בכניסות, אין לנו סיורי מג"ב בתוך העיר"

בהמשך, שוחח גם עם אריה אלדד ואיתן כבל ב-103FM והתייחס לפרטים הידועים עד כה: "אנחנו צריכים להפיק לקחים - כיצד עובד מתנ"ס קיבל רישיון עבודה. לפי מה שהבנתי מכוחות הביטחון, הוא אדם נורמטיבי. אבל אני חושב שהיינו צריכים לעשות בדיקה קפדנית יותר לא הכרתי אותו. אנחנו צריכים להבין שבמעלה אדומים עובדים למעלה משבעת אלפים עובדים פלסטינאים, עם רישיונות עבודה כמובן, עובדי הבניה, סופרמרקטים, ניקיון, מתנ"ס, עובדי עירייה".

"זהו אירוע ראשון שיש לנו נפגעים. כראש עיר 32 שנה, אני לא זוכר אירוע עם נפגעים חוץ מאחד שהיה בקניון לפני הרבה שנים. מחבלים ניסו בשנים האחרונות להיכנס לעיר, אבל הם נוטרלו כבר בכניסה על ידי המחבלים שלנו. אני רוצה לציין כי כל מערכת הביטחון של  העיר היא על ידי הרשות המקומית, אין לנו חיילים שעומדים בכניסות, אין לנו סיורי מג"ב בתוך העיר, המשטרה מסייעת לנו המון בביטחון", הוסיף.

עוד שיתף כי "יש לנו מחסומים בכניסות אבל אין גדרות, כמובן שיש מצלמות, אנו מזהים כל יום הרבה שבח"ים במצלמות, אבל כנראה שאותו מחבל יש לבדוק אם הגיע רגלית, אנו ממש צמודים לעזריה. מערכת היחסים היא טובה. הם באים, עובדים והולכים. אחרי בדיקה כמובן. אבל כשנכנסים אלפי עובדים כל יום, במיוחד אחד שיש לו רישיון עבודה אצלנו לאחר שעבר את הבדיקות הביטחוניות, אז הבדיקה אצלו קלה יותר. אנו צריכים כמובן לבדוק את ההקפדה".

זירת הפיגוע במעלה אדומים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
זירת הפיגוע במעלה אדומים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

"באזור התעשייה בנינו כבר טרמינל. שהבדיקה תהיה קפדנית וטובה יותר. זה טרמינל שמשרד הביטחון ושר הביטחון נתן לנו כבר את האישור על התכנה של כוחות הביטחון של צה"ל.  אנו נפעיל אותו תוך חודשיים ולכן הבדיקה תהיה איכותית יותר. אני חושב שגם צריכים לשים את זה בכניסות האחרות, אלו עלויות גבוהות גם של בניה וגם של תחזוקה. אני מקווה מאוד שהצבא ומשרד הביטחון יבינו ויתקצבו אותנו בהתאם", סיכם.