גדוד אל-עיאש, המשויך לזרוע הצבאית של חמאס, פרסם הבוקר (ראשון) תיעוד ובו ניסיון שיגור של רקטה מאזר ג'נין לעבר היישוב רם-און שבמועצה האזורית גלבוע. על פי התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות הפלסטיניות, מדובר ברקטה מסוג 'קאסם 1'. מדובר צה"ל: "בוצע שיגור כושל  של רקטה מאולתרת לפני זמן קצר במרחב חטיבת מנשה. המשגר אותר בשטח פלסטיני בסמוך לכפר סילת א-חרתיה".

בהודעה שהוציא הגדוד, נכתב כי השיגור הוא חלק מ"ההכנה והפיתוח המתמשכים בתגובה לפשעי האויב נגד עמנו וכנקמה על הפגיעה בחירות ובכבוד שלנו. אנו מודיעים שאנחנו בגדוד אל-עיאש לא נעצור ולא נחשף, ושמה שהכיבוש מקדם הוא מאמץ שיווקי להשיג ניצחון דמיוני כדי לחפות על הכישלונות שלו ולספק את הקהל בימין הקיצוני". עוד הוסיף הגדוד כי "אנחנו עובדים בתנאים מורכבים ובסודיות בשל המצב הביטחוני בגדה המערבית. הדרך בה אנו צועדים אינה קלה ודורשת עבודה ומאמץ רב. אנו מצליחים ונכשלים, אך ממשיכים, ועוד נשיג את מטרתנו".

התיעוד הנוכחי מגיע כשבועיים לאחר הפעם הקודמת שבה הכריז הגדוד כי שיגר רקטה מאזור ג'נין לעבר שטח ישראל. בתיעוד נוסף שהופץ בחודש יולי האחרון, הכריז גדוד אל-עיאש כי שיגר שתי רקטות מסוג 'קאסם 1' לעבר היישוב שקד שבצפון השומרון. מצה"ל נמסר מיד לאחר מכן כי נמצאו שתי חצובות ושני שרידים של רקטות מאולתרות סמוך ליישוב. החצובות הועברו לטיפול כוחות הביטחון והרקטות לא היוו איום על התושבים.