ראש המוסד לשעבר, אלוף (מיל') דני יתום ("מפקדים למען ביטחון ישראל") שוחח היום (שלישי) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm ופרש את משנתו בעניינים ביטחוניים הנוגעים לאיראן בימים אלה.

לא ישרדו רעידת אדמה? ראשי הרשויות בפריפריה מודאגים ממיגון הערים
מלחמה באופק? הרמטכ"ל: "עלינו להיות מוכנים מתמיד לעימות רב-זירתי"

בפתח הראיון אמר: "רואים כאן צונאמי, שיטפון של ניסיונות איראניים לבצע פעילות חבלנית עוינת. אנחנו צריכים לחזק את ההרתעה ולמנוע מהאויב לחשוב בטעות שאנחנו דומים יותר לקורי עכביש מאשר לחברה מאוחדת".

"איראן החליטה מזמן לקדם את הנקודות שמהן היא תשגר אלינו פיגועים", המשיך. "המרחק מאיראן לישראל הוא 1,500 ק"מ וקשה מאד לבצע פיגועים במרחקים כל כך גדולים. מה שעושים האיראנים שנים ארוכות ואנחנו מנסים לסכל את זה במסגרת המב"מ (מלחמה בין המלחמות), והם מעבירים נשק ואמצעי לחימה מאד מתוחכמים לחזבאללה בלבנון".

דברי הרמטכ"ל בעצרת 50 שנה ליום הכיפורים (צילום :דובר צה"ל)

"בלבנון הסיפור הוא אחר כי חזבאללה מרגיש שישראל מורתעת והיא לא תפעל בלבנון. הבעיה היא שישראל לא פועלת שנים ארוכות בלבנון. היא פועלת לנתק את שרשרת האספקה ממקומות אחרים, בעיקר מאיראן ללבנון שלא באמצעות תקיפות על אדמה לבנונית אלא על אדמה סורית. עכשיו כששדה התעופה הזה ממוקם כ-20 ק"מ בתוך שטח דרום לבנון, המשמעות של העניין שאנחנו לא נוכל להישאר אדישים כאשר איום כזה הולך ונבנה ממש אל מול עינינו. שדה תעופה יכול לשמש בשלב ראשון להמראה ונחיתה של מל"טים, מזל"טים, לאחר מכן אם יפתחו אותו גם למטוסים ושיגור טילים. זה דבר שישראל תצטרך להסתכל עליו בצורה מאוד רצינית ולהחליט מה עושים עם המטרה הזאת", הוסיף.

"אני מציע לאויבים שלנו כפי שאמרו ראש המוסד והרמטכ"ל ושר הביטחון לאחרונה - שלא ינצלו את חולשת ישראל", הבהיר. "אנחנו נמצאים בבעיה קשה מאוד. שני האיומים על מדינת ישראל הם אחד פנימי ואחד חיצוני. החיצוני הוא איראן שעושה מאמץ לפגוע בנו בכל מיני מקומות בעולם ולא תבחל בשום אמצעי. על כך אמר ראש המוסד דדי ברנע, שאם איראן תעז לתקוף מטרות כאלה, ישראל תתקוף בלב איראן וטהרן".

"ראש המוסד הזכיר שלאחרונה סוכלו 27 פיגועים ברחבי העולם. אננחו רואים כאן, צונאמי, שיטפון של ניסיונות איראנים לבצע פעילות חבלני עוינת נגד מטרות ישראליות ויהודיות. אנחנו צריכים לחזק את ההרתעה שלנו ולמנוע מהאויב להבין בטעות שההרתעה שלנו נשחקה עד כדי כך שאנחנו דומים יותר לקורי עכביש מאשר לחברה מאוחדת. נכון יש בעיות, צריך לאחד את החברה, צריך להפסיק לאלתר את ההפיכה המשטרית, להתרכז בשיקום החברה וצה"ל".

"אם נסתכל על הגיאופוליטיקה באזור שלנו, אנחנו נמצאים בפני שבע חזיתות: מחזבאללה מצפון דרך יהודה ושומרון וחמאס בדרום ויש עוד הרבה", אמר בסיום הראיון. "כדי להיות מוכנים, להיות מסוגלים לעמוד בפני איומים רב זירתיים, לתת פתרון בו זמנית לחיכוכים מאד קשים ואפילו למתקפות שבאות סימולטנית מכל מיני זירות, אנחנו צריכים לדעת שדבר כזה קיים וטוב עשה הרמטכ"ל שהבהיר לאזרחי מדינת ישראל שיש איום כזה. ב. אולי הדברים של הרמטכ"ל יבאו את הפוליטיקאים להבין שצריך להבין את כל הקשקושים האלה, של הריבים, עילת הסבירות, סליחה שאמרתי קשקושים, הם לא קשקושים, אבל יחסית לאיומים שניצבים מולנו זה הרבה פחות ערך".