בצל המתיחות הביטחונית, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, העביר איגרת מיוחדת לרגל יום כיפור למשרתי צה"ל בה כתב כי "המלחמה, שנפתחה בהפתעה, הסתיימה כאשר כוחות צה"ל מאיימים על בירות מצרים וסוריה, וכופים עליהן הפסקת אש. בהחלטותינו בדרג הצבאי ובמעשינו בשדה הקרב אנו נושאים באחריות לגורלה של אומה. ידעו אויבינו כי רוח לוחמי צה"ל ולכידות שורותיו אינן נופלות מאלה של לוחמי יום הכיפורים, וכי צה"ל מוכן כתמיד גם לעימות צבאי רב־זירתי אם יידרש לו".

המלחמה הרב זירתית בפתח? ישראל וארה"ב ערכו אימון משותף להגנה מטילים | צפו
"בדרך לבלאגן, הכל על חוט השערה": לקראת הסלמה נוספת בדרום?

בתוך כך, הלוי קיים ביום שלישי האחרון מפגש עם משפחתו של הרמטכ"ל בתקופת מלחמת יום הכיפורים, רב-אלוף (בדימוס) דוד "דדו" אלעזר ז"ל. במהלך המפגש, שהתקיים בבית בן-גוריון במחנה "רבין" (הקריה) ממנו נוהלו חלקים משמעותיים מהלחימה, שוחחו הרמטכ"ל ובני המשפחה אודות דמותו של הרמטכ"ל דאז, מורשתו וחשיבות השתנות צה"ל והפקת הלקחים שנעשתה אחרי המלחמה.

הרמטכ''ל עם בני משפחתו של דוד אלעזר ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל עם בני משפחתו של דוד אלעזר ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

בסיום המפגש, העניק הרמטכ"ל לתלמה אלעזר, אלמנתו של הרמטכ"ל דאז, תעודה אשר כוללת שני חלקים: הראשון, פקודת יום שנכתבה על ידי רא"ל (בדימוס) דוד אלעזר עם סיום המלחמה באוקטובר 1973; השנייה, איגרת שנכתבה על ידי הרמטכ"ל הנוכחי לציון יובל למלחמה, ואמר: ״לנו יש זכות גדולה ללמוד מדוגמה ומופת, להתבונן למעלה ולומר ׳אם יהיו מבחנים קשים, ככה אנחנו רוצים להיות׳״.