מינהלת הר הבית נערכת לקליטת אלפי עולים להר בסוכות. זינוק חד במספר העולים להר הבית בראש השנה וביום כיפור, בשיעור של עשרים אחוזים לעומת אשתקד, מסמן את הצפוי בהר הבית בחג הסוכות, ומקפיץ את מאמצי ההיערכות לקליטת אלפי העולים להר הבית.

אלישע ירד הורחק מיהודה ושומרון - התושבים זועמים: "מסע נקמה"
גלנט מזהיר: "המל"טים הם רק הפרומו, לאיראן יהיה חופש פעולה להפיץ טילים"  

העלייה החדה במספר היהודים בהר הבית היא תוצאה של השנה הרגועה בהר הבית. לאחר שהמשטרה הרחיקה עשרות מתפרעים מוסלמים מהר הבית בתקופת החגים. לעומת השנה הקודמת שהיתה רוויה בפעילות אלימה של זיקוקים ומתרסי אבנים בהר שהציבו גורמי טרור.

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים, כדי לאבטח את העולים ולאפשר את עלייתם של קבוצות רבות במקביל. לצורך כך עליות החגים הן מהירות יותר, ולפעמים אף ללא עצירות, כדי לאפשר הכנסת קבוצות רבות במינימום של המתנה בכניסה.

עליית יהודים להר הבית (צילום: אברהם בלוך)

עומסים גדולים צפויים בשעתיים הראשונות של פתיחת הר הבית בבקרים, בהם המשטרה מזרזת אז את העולים לעליות מהירות עוד יותר. במינהלת הר הבית ממליצים לעלות אחרי העומסים, החל מהשעה תשע והלאה.

בהתייחסות לסרטוני המעצרים בהר הבית אומרים במינהלת הר הבית כי "איסור התפילה וההשתחוויה בהר הבית צריכה לעבור מן העולם. אולם חובה להדגיש כי כלל העולים זוכים ליחס אדיב ומכיל מצד כל השוטרים והמפקדים בהר הבית גם במקרים של תפילה חרישית".