מלחמת חרבות ברזל: עופרה קריספל, תושבת שדרות ומורה בעיר, סיפרה הבוקר (ראשון) על ההתמודדות בעיר לאחר הטבח. בשיחה עם ינון מגל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ב-103FM שחזרה את אירועי השבת השחורה: "זה היה פחד משתק, הלם מוחלט, לא האמנתי למה שאני שומעת ורואה".

דו"צ: "סגן מפקד המערך הרקטי בחמאס חוסל", מספר החטופים עלה ל-212
דיווח בלבנון: היקף התקיפות הישראליות בדרום המדינה התרחב

עוד אמרה: "הצבא שלנו היה צריך להיות הכי מוכן בעולם, פשוט לא היינו מוכנים. זה מאוד עצוב. הם הגיעו לשכונה שלי, שמעתי ירי. זה פחד אימים. אתה לא יודע מה לעשות או להישאר בממ"ד, לצאת לסלון. זה סיוט שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור". 

על המחיר הכבד שספגה העיר מאז פתיחת המלחמה שיתפה: "תלמידה שלי מהשנה שעברה, שני הוריה נרצחו מול הילדים כשהיו בדרכם להימלט משדרות, תלמיד שלי מלפני יותר משלושים שנה יצא לריצת בוקר ונרצח, אנשים שאני מכירה, הדודנים שלי שהיו בין המפיקים במסיבה ברעים, כל פעם שומעים עוד ועוד על אנשים שאני מכירה משדרות, לא פשוט". 

חיילי צה''ל בשדרות - חרבות ברזל (צילום: יוסי אלוני פלאש 90)
חיילי צה''ל בשדרות - חרבות ברזל (צילום: יוסי אלוני פלאש 90)

לבסוף התייחסה לקשר המאתגר עם תלמידיה בשבועיים האחרונים: "לעצמי לא ידעתי להסביר את זה, שלושה ימים הייתי משותקת מפחד, מהלם, לא ידעתי איך להרגיע את עצמי. שאלתי את עצמי איך אני מדברת עם הילדים. 

"אחרי שקצת התעשתתי, התקשרתי לילדים, דיברתי עם ההורים. שמעתי בהרבה מקולם של הילדים שמחה, וראיתי שחלקם באמת לא מודעים למה שקורה. סיפרתי להם שאני מתגעגעת אליהם, הם מאוד מתגעגעים לילדים האחרים ולבית הספר. כרגע אני לא מדברת איתם על המצב, בעזרת השם נחזור לשגרה".

הסרטון והתמונה בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]