בנצי שוורץ, חרדי בן 39, אב לחמישה המתגורר בבית שמש, החליט לוותר על החיים שהוא מכיר לאחר שנתיים של שירות לאומי חרף הפטור מגיוס אותו קיבל לפני מספר שנים, ולהתגייס בעקבות המלחמה הקשה בין ישראל לחמאס בעזה.

דובר צה"ל בערבית חושף את השקר של חמאס: זאת כמות הדלק שיש ברשותו

בשיחתו היום (שלישי) עם ינון מגל ויצחק בריק ב־103fm, סיפר על החלטתו האצילה: "מהרגע שנפתחה המלחמה הרגשתי שאני חייב לעשות משהו משמעותי. הרגשתי שאני יכול יותר. בשבוע שעבר התפרסמה האפשרות להתגייס לצה"ל לשלב ב'. קיבלתי פטור בגיל 28, ובגיל 29 יצאתי לעבוד וביקשתי מהצבא לבטל את הפטור, עשיתי שירות אזרחי, וכעת יש אפשרות להתגייס למרות השירות". 

"מבחינת התפקיד זה עוד לא ברור, תוך כדי הטירונות נשובץ לתפקידים שונים", הוסיף. "הצבא מנסה לתת את המירב כדי שהחיילים ירגישו פה בנוח. אני לא רוצה להגיד כלום, אני מרגיש צורך לאומי במצב הנתון, שכל עזרה שאדם יכול לתת בכל צורה אפשרית, כולנו ללא יוצא מן הכלל חייבים לתת ולתרום למען העם שלנו". 

בסיום דבריו, הבהיר בנצי: "הטירונות היא שבועיים, אחרי זה נשובץ כל אחד לפי הכישורים שלו ולפי מה שהצבא צריך. תרמתי שנתיים מלאות למען העם והמדינה, אבל כרגע אנחנו במצב מלחמה, אין ברירה. מי שחושב שיש ברירה צריך לפתוח את העיניים. מי שלא נמצא במסגרת תורנית, ויכול לתרום ולתת, מוזמן לעשות ככל יכולתו".