מלחמת חרבות ברזל: בניגוד לפרסומים לפיהם "סרט הזוועות" דלף, דובר צה"ל פרסם היום (חמישי) הצהרה ובה נאמר שהפרסומים אינם נכונים. הסרט מוקרן באופן מצומצם למקבלי החלטות, גורמי תקשורת ומשפיענים בארץ ובעולם בכפוף לתנאים מחמירים ובליווי נציג צה״ל או גורם מוסמך מטעמו.

"דינם חד הוא": האזהרה החריפה של בכירים בישראל לצלמים שתיעדו את הטבח
העולם הערבי סוער בגלל תמונות הנהירה דרומה: "כמו הנכבה, טרגדיה זהה"

הקרנת הסרט נועדה לייצר לגיטימציה לפעילות צה״ל, ולהציג לעולם את אירועי הטבח של השבעה באוקטובר. המשתתפים בהקרנה מתחייבים לעמידה בתנאי הצפייה ובחתימה על מסמך בו מתחייבים שלא לצלם או להפיץ אף חלק מהסרט. אנו חוזרים ומבקשים מהציבור להימנע מהפצת שמועות כוזבות ומהעברת ופתיחת קישורים שנטען שהסרט מוצג בהם.

במערך הסייבר הלאומי מדגישים שהסרטון לא דלף (צילום: מערך הסייבר הלאומי)
במערך הסייבר הלאומי מדגישים שהסרטון לא דלף (צילום: מערך הסייבר הלאומי)

בנוסף, בשעות האחרונות הופץ מידע מטעה אודות הפצת סרטון העדויות של דובר צה"ל בטיקטוק, המכיל תכנים גרפיים קשים במיוחד מאירועי ה-7 באוקטובר. הודעה מטעם טיקטוק ביקשה להבהיר כי לא נמצא שום תיעוד כזה באפליקציה. כללי הקהילה של טיקטוק אינם מאפשרים פרסום של תכנים גרפיים, אלימים וקשים.

איגוד האינטרנט הישראלי פנה לציבור וביקש להימנע סרטון הזוועות במידה והוא הודלף: "הסרטון של דובר צה״ל מיועד למקבלי החלטות ובעלי השפעה בעולם ובשום אופן לא לקהל הרחב בישראל – לצפייה בו קיימות השלכות רגשיות קשות כמו גם פגיעה ברגשות ובפרטיות של משפחות הקורבנות והחטופים".

"לצד החשיבות המובנת של חשיפת העולם לזוועות שחולל החמאס בשבת 7/10, מומחי איגוד האינטרנט הישראלי מזהירים מפני הפצת הסרטון המדובר שהציג דובר צה"ל באופן פתוח וממליצים לציבור הרחב בישראל לא לצפות או להפיץ את התיעודים הקשים.

פעילות כוחות צה"ל ואיתור אמצעי הלחימה בבניין מגורים בצפון רצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)
"כפי שמעידים גם מומחים לפוסט טראומה מטעם משרד הבריאות, לצפייה בתוכן מסוג זה קיימות השלכות רגשיות קשות אשר יכולות לעורר תגובות טראומטיות הדומות לאלו של מי שנכח באירועים אלו בעצמו ועשויות לפגוע בצופים באופן קשה, במיוחד בקרב קהל צעיר".