סמל רוני אשל ז"ל בת ה19 מצור יצחק, שנהרגה בטבח של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר וגופתה זוהתה אחרי יותר מחודש, הובאה היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא.

'הצמידים של רוני': משפחת הנעדרת בפנייה לטיילור סוויפט

רוני, תצפיתנית בגדוד 414 בחיל הגנת הגבולות ששירתה בבסיס נחל עוז, נחשבה לנעדרת במשך 34 ימים. ביום חמישי שעבר התבשרו הוריה, אייל ושרון, שבתם הבכורה נהרגה ושגופתה זוהתה. המשפחה העריכה כי רוני נחטפה לעזה, אך בדיקות מעבדה מיוחדות הראו כי החיילת נפלה במתקפת הפתע.

אלפי בני אדם ליוו אותה למנוחות, "רוני, תראי מה קורה כאן, מדינה שלמה הגיעה לכאן. הדמעות זולגות ללא הפסקה. הגענו לכל תוכנית, לכל עיתון, חשבנו שאת שם", אמר בהלוויה האב אייל כשמלווים רבים מיררו ברקע בבכי.

"האושר על פנייך - תמיד נתת ועשית. זה מין חלום בלהות שלא מתעוררים ממנו. נילחם שכולם יידעו מה גרם לאסון הזה, שכולם יידעו רונ'קי שלנו. אנחנו נוציא לאור את האמת. רוני נולדה לפני 19 שנה וכבר אז חייכה לעולם. האמנתי במשך 34 ימים שאני אחזיר אותך הביתה. רוני, הייתה חכמה, שנונה, טובת לב, חייכנית עם נתינה ואהבה. רוני, היית אלופה בבישולים, הכנת פסטות כמו אמא שלך".

"רק כמה שניות הפרידו בין החיים שלך למוות. סליחה, נכשלתי בביטחון להחזיר אותך הביתה. כולנו נבכה את חיינו לאחור, נזעק לבורא עולם. אני רואה את המלאכים מלווים אותך לגן עדן. אלו היו 35 ימים של סיוט, מחיר של הפקרות. הלכת לצבא ולא חזרת. כולכן הייתן גיבורות, הזנקתן כוחות לסיוע. לפני שמונה חודשים הייתי צריך 'לגנוב' ממך מספרי טלפון של מפקדייך ואולי היום היינו במצב אחר".

אמה שרון ספדה בדמעות: "רונקי התינוקת שלי, הילדה שלי הבכורה. קראנו לך 'שלגייה', אהבת. הפכת מצעירה לבוגרת, קיבלת את חמ"ל נחל עוז. אמרנו לך ששולחים לשם את התצפיתניות הכי טובות. לא הקשיבו לכן על כל החודשים של ההתרעות. בשבת ההיא אמרת לי 'אין מה לדאוג'. הפקירו אתכן. היית הכי יפה בעולם, חכמה כל כך, הייתה בך חמלה לבעלי חיים. הפרות סדר וירי לא הפחידו אותך".

אלפים מלווים את רוני אשל ז''ל בדרכה האחרונה (צילום: שירן זומר)
אלפים מלווים את רוני אשל ז''ל בדרכה האחרונה (צילום: שירן זומר)

"רוני, היית מצחיקה, אהבת מוסיקה, את החברות היקרות שלך שנפלו יחד איתך. תכננו לנסוע אחרי השחרור לחופשה משפחתית. עכשיו רוני את בשמיים, תהיי מוקפת בחברות שלך מנחל עוז. אמרתי לך באותו בוקר שאני אוהבת אותך, יעל ואלון אמרו שאת האחות הכי טובה בעולם. אני כל כך אוהבת אותך, סליחה שלא הצלחתי לשמור עלייך", אמרה האם.

בהלוויה ספדה גם האחות יעל: "אני זוכרת שהיינו קטנות, היית הכי יפה בגן, היית הכי מצחיקה, בגן שמעו אותך ממרחקים. אהבת את מה שעשית, סיפרת לנו על מה שעובר עלייך. היית האחות הכי טובה בעולם, תמיד זכרת הכול. איך ממשיכים לחיות בכלל? אתגייס לצבא ואשמור על אמא, אבא ואלון. היו לנו שנים נפלאות, שמרי עלינו בגן עדן. אוהבת אותך לנצח". אחיה הצעיר אלון ספד בקול חנוק: "רוני שלי, אני לא מאמין שאיבדתי אותך. אני רק רוצה חיבוק אחרון, לא מאמין שנפרדנו. רוני שלי, תמיד תהיי איתי בלב".

לפני ההלוויה נערך לכבודה של רוני מפגן כבוד עם דגלי ישראל. תושבי השרון ואחרים ליוו את המשפחה מצור יצחק עד לבית העלמין הצבאי בכפר סבא בשיירת דגלים בצידי הדרך.

לצד המשפחה והחברים נכחו גם רבים שכלל לא הכירו את רוני באופן אישי, בהן מספר חברות בקבוצת המעריצות הישראלית של הזמרת טיילור סוויפט, שרוני העריצה. זהרה ביטון, אחת ממנהלות הקבוצה סיפרה למעריב: "הייתה אחת ההלוויות היותר עצובות שהייתן בהן וכבר יצא לי להיות בלא מעט הלוויות בגל הנוכחי. היתה לנו ממש תקווה שהיא תחזור, כבר תכננו איך נסדר לה כרטיסים להופעה. רוני חלק מאיתנו והיא תהיה חלק מאיתנו עד היום האחרון של הקהילה הזו".

כחלק מהמחווה של חברות הקבוצה, גויסו תוך דקות קרוב ל-1,800 שקלים עבור רכישת זר להלוויה, כאשר יתר הסכום ייתרם. כמה מהן הכינו צמידים עם שמה של רוני וציטוטים עצובים משיריה של סוויפט, ועל הזר הונח צמיד חברות ארוך עליו נכתב goodbye roni you were bigger than the whole sky, ציטוט של אחד מהשירים.